Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Hybrid View
-
16-09-18, 13:54 #1
Sv: Eftersyn af tilbud til (danske) patienter med lavt stofskifte - September 2018
Ja, netop i dag så jeg på Nettet et fuldendt, tragisk eksempel på, hvad disse halveringer af medicindoser i 1973 siden påførte stofskiftepatienter af lidelser:
En kvinde skrev i dag:
"Jeg ville ønske at jeg intet!! vidste om den her sygdom og bare fik mine 400 mg eltroxin hver dag.. men for 1,5 år siden skiftede jeg læge og fik af vide at jeg fik alt for meget medicin... og i nu 1,5 år har mit liv været et helvede!! Nu har jeg prøvet eythyrox, nu også kun i kombi.
Jeg vil bare tilbage! Og ligge højt i t3 og t4 og mega lavt i tsh. Men DET må jeg ikke! Selv om jeg ingen symptomer havde på overdosering. Gid ingen havde blandet sig. Før vidste jeg intet om den her sygdom - nu ved jeg ALT, og er så stresset over det.
Før tog jeg bare mine piller før morgenmaden. Nu skal jeg tænke mig om hele døgnet. Hvornår piller hvornår mad og fornår de massive mængder kost tilskud. Fuck de praktiserende læger!"
Når det skulle 400 mcg Eltroxin til at denne kvinde kunne forblive i trivsel, er det sikkert som amen i kirken at hun oprindeligt lider af lavt stofskifte alene p.g.a. thyreoideahormonRESISTENS - og den er der kun en ting, der hjælper på: HØJE medicindoser!
Thyreoideahormonresistens kaldes for 'sjælden', og jeg tror gerne på at den er 'sjælden', siden den så godt som aldrig udredes for! Det tror jeg, heller ikke denne kvinde blev, at dømme efter forsøg på at regulere hendes stofskifte med kombinationen med T3. Resistens-patienter har ikke 'omdannelses-problemer', og medmindre hun får megadoser af syntetisk T3, det eneste andet som dur er tilstrækkelig tilførsel af syntetisk T4-efterligning - ikke mindst fordi den har ringere effekt end det 'menneskelige thyroxin'.
Medmindre de lader hende vende tilbage til hendes oprindelige medicindose, kan hun lige så godt indstille sig på tilværelsen i helvedet på livstid!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
16-09-18, 18:54 #2
Sv: Eftersyn af tilbud til (danske) patienter med lavt stofskifte - September 2018
Ja, det er så langt ude, at man ikke har mere tiltro til patienters fornemmelse for egen krop. Særligt når de har haft erfaringer med at have det bedre på en anden og højere dose.
Tal og referencer er det eneste, der dur i dag. Og det gør det jo bare endnu mere grotesk, når man ser en overlæge fjerndiagnosticere Mona Lisa på baggrund af at flere hundrede år gammel maleri: https://www.dr.dk/nyheder/viden/krop...-beroemte-smil
Nej, der er virkelig ikke noget at smile ad.
Jeg håber - som du skriver, Anisa - at "eksperterne" kommer til at dratte ned fra deres træ. Forhåbentlig snart!Ubehandlet lavt stofskifte (uden antistoffer) fra 2010. Erfa siden 2016. I ventetiden på Erfa (2016) + Fra Erfa Thyroid til jod (og tilbage til Erfa) (2017)
Lignende tråder
-
Danske Bitten død af lavt stofskifte d. 28. december 2011
Av Admin i forumet Lavt stoffskifte og dødelighetSvar: 1Siste melding: 14-01-12, 02:38 -
Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Av Cirkeline i forumet Lavt stoffskifteSvar: 178Siste melding: 20-12-11, 07:26 -
Et lille håb for danske stofskifte-patienter?
Av Anisa i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 21-01-10, 10:16 -
Danske patienter er passive
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 0Siste melding: 29-01-09, 16:11

Svar med sitat

Bokmerker