Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Hybrid View
-
10-09-18, 18:32 #1
Sv: Eftersyn af tilbud til (danske) patienter med lavt stofskifte - September 2018
Det kan du selv prøve at vurdere
:
- Evered, D., Young, E.T., Ormston, B.J., et al.: Treatment of hypothyroidism: a reappraisal of thyroxine therapy. Br Med J. Jul 21, 1973; 3(5872): 131–134.
- Stock, J.M., Surks, M.I., and Oppenheimer, J.H.: Replacement dosage of L-thyroxine in hypothyoidism - A Re-Evaluation N. Engl. J. Med., 1974 Mar 7;290(10):529–533.
- Vanderpump, M.P., Ahlquist, J.A., Franklyn, J.A., et al.: Consensus statement for good practice and audit measures in the management of hypothyroidism and hyperthyroidism. The Research Unit of the Royal College of Physicians of London, the Endocrinology and Diabetes Committee of the Royal College of Physicians of London, and the Society for Endocrinology. BMJ. Aug 31, 1996; 313(7056): 539–544.
Og det bliver ikke mindre komplekst af, at der åbenbart findes mere end en type TSH - f.eks. 'Forårs-TSH'
Eller kan du smutte forbi Troen på TSH sin ufeilbarlighet, hvor et par interessante emner er parkeret.
Helen?
Siden resultatet af 'eftersynet' er landet, spøger simpelthen en gammel sang i tankerne. En sang, du er for ung til at huske, medmindre du omgås 1960'ernes hippier: "Oppe i træet sidder sgu jeg, og jeg er langt, langt væk", sang Young Flowers.
Det er sådan, jeg ser lægestanden i dag - fanget i deres eget spind. De havde malet sig op i det evidensbaserede medicintræ, og deroppe sidder de sgu, langt, langt væk - fra realiteterne!
På et eller andet tidspunkt i den fjerne fortid i 60'erne, da euforien over at sygdomme kunne måles og vejes (påstod medicinalindustrien) var på sit højeste, besluttede medlemmerne af endokrinolog-broderskabet, at også hypothyreose skulle samme vej - tal, tal og atter tal skulle stille diagnoser, fordi tal var ufejlbarlige.
I matematikken tal er måske ufejlbarlige, og bogholderiet, ja, men en levende menneskekrop lader sig nu ikke sådan splitte op i regnestykker! Og nu sker det forfærdelige - alt det, endokrinolog-broderskabet troede, var mejslet i sten - viser sig ikke at holde vand... Snart har de ikke engang TSH at gemme sig bag. På et eller andet tidspunkt kommer de til at dratte ned, hele bundtet, og det bliver langt at falde!
Skjoldbruskkirtlen og skjoldbruskkirtlens hormoner havde holdt stand mod snyde-behandling gennen de sidste 60-70 år, og hele verdens samlet flok af læger, flankeret af hele verdens forenet medicinalindustri - lykkedes ikke med at snyde menneskekroppen til at acceptere behandling med cyborg-T4 (molekyle-manipuleret T4-efterligning), i stedet for syntetisk kopi af den 'ægte' thyroxin, vi har tilfælles med alle pattedyr.
Uanset hvordan man end vender det, og drejer - findes der ingen anden hormonkirtel i hele den menneskelige krop, der i samme grad og styrke, simpelthen ikke lader sig tæmme, og på et eller andet tidspunkt må det gå op for, selv de mest træge politikere, at endokrinolog-broderskabet hænger omkostningstunge hypokonder-skilte om halsen på alt, alt for mange mennesker, med undtagelse af de velhavende stofskiftesyge, hvoraf de fleste slet ikke behandles i Danmark.
Jeg kender nogle stykker, der havde opdaget at nogen tid efter påbegyndt behandling med syntetisk T4-efterligning blev de konfronteret med valget mellem enten at lade dem pensionere, eller udskifte T4-efterligningen med Thyroid, og fortsætte med at kunne tjene endnu flere penge.
Desværre for mange af os, blev vi syge for tidligt i livet, inden vi nåede at opbygge et økonomisk stabilt grundlag for tilværelsen, og fik råd til at kunne give endokrinolog-broderskabet fingeren. Nogle af os blev 'selvbehandlere', mens resten hensygner på broderskabets nåde og barmhjertighes, hvilket hovedsageligt (for os med hypothyreose) består af at nægte os en chance at genvinde helbredet. Som en af Danmarks førende overlæger skrev i Information d. 12. maj - "En god læge giver ikke altid patienterne, hvad de beder om". Ikke 'altid'? Årtusindets underdrivelse! (Kilde).
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Danske Bitten død af lavt stofskifte d. 28. december 2011
Av Admin i forumet Lavt stoffskifte og dødelighetSvar: 1Siste melding: 14-01-12, 02:38 -
Jeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Av Cirkeline i forumet Lavt stoffskifteSvar: 178Siste melding: 20-12-11, 07:26 -
Et lille håb for danske stofskifte-patienter?
Av Anisa i forumet Hos legenSvar: 2Siste melding: 21-01-10, 10:16 -
Danske patienter er passive
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 0Siste melding: 29-01-09, 16:11

Svar med sitat

Bokmerker