Hej M,

Det lyder som om, du har det rigtig skidt. Hvad er situationen nu? Det sidste du skal gøre, er at give op - det nytter med sikkerhed intet. Så hvad er næste skridt? Du skrev den anden dag, at du var taget hjem fra sygehuset, fordi du "fik nok". Betyder det, at de stadig var igang med at foretage undersøgelser, og at der dermed er mulige forklaringer på dine problemer, som ikke er afsøgt?

Kan du evt. tage på sygehuset igen?

Jeg tror i øvrigt godt, at du kan insistere på, at få tjekket frit T3 og frit T4 - jeg kender i hvert fald flere, som er lykkedes med det, på trods af, at de professionelle foretrækker TSH. Især når de selv er i vildrede omkring årsager. Dit TSH indikerer jo ikke umiddelbart stofskifte-problemer, men det er vist bare med at få afsøgt alt.

Jeg forstår din frustration over, at dine fysiske problemer bliver tilskrevet psyken - jeg tror, du må prøve at forholde dig rolig og rette eventuelle misforståelser og fejlciteringer. Det kan du også godt gøre med tilbagevirkende kraft - tag kontakt til lægen og påpeg de fejl, du ser, i journalen og bed om at få lavet en korrektion eller tilføjelse, hvis der er noget der er helt off. Jeg kan godt forstå, det er svært dog.

Var din mand med på sygehuset? Og til øjenlæge? Jeg tror, det er virkelig vigtigt, at du har nogen med dig - som vi har været inde på.

Det kan godt være, du skal være forberedt på, ikke at få den hjælp, som du har brug for, af systemet - det er vi jo mange eksempler på her, at man ikke kan regne med. I så fald kan det godt lade sig gøre, at blive klog på sit helbred ad andre veje - selvom det kræver udholdenhed (og penge). Men du må i hvert fald afsøge alle mulighederne i systemet.