Det jeg har erfart og som kanskje stemmer med ditt forløp er at hormonbehovet ikke er statisk.

I begynnelsen vil kroppen ikke være god (det tar antakelig lang tid å mette en kropp som har gått i hormonunderskudd) og det kan heller ikke fikses med hormoner alene. Hormoner er bare drivstoffet. Men man trenger også byggesteinene til selvheling. Så at det opplevde behovet for både hormoner og vitaminer/mineraler/etc er stort i begynnelsen tror jeg på. Samtidig kan det ikke gå raskere enn det kroppen rekker og det man har byggesteiner til. Så det er lett å overdosere i utålmodighet på å bli bra. Man må skynde seg langsomt.

Men også jeg har opplevd lavere hormonbehov og lavere opplevd behov for tilskudd etter hvert. Jeg tror det kanskje skjer når kroppen stabilliserer seg som "frisk" (-ere). Ting er fikset så langt det lar seg gjøre, og det iallfall ikke er hormonene det står på.

Og... jeg får noe høyere hvilepuls - men uten ubehag - og en rastløshet i kroppen sammen med høy fT3. Det er vel det nærmeste jeg har opplevd "overdosesyptomer". (Og jeg synes det er noe DRITT at legene er så bekymret og oppaset i den TSHen, for det var mye verre å være lav og leve som en zombie enn å ha høy TSH - for meg, så langt - iallfall.) Som jeg har skrevet ellers... jeg vil ha nok, men ser ingen grunn til å gå for (unødvendig) høyt heller. Når det er sagt har nok en kropp som har fått tatt seg igjen høy toleranse for variasjon - og som Anisa påpeker - antakelig uansett høyere toleranse for "unødvendig mye" enn for lite. For mye kan skilles ut, men for lite får man ikke gjort noe med når kjertelen ikke virker.
Jeg prøvde også neddosering for å få liv i eventuell egenproduksjon... og jeg kan fortelle at både jeg og Ex'en merket det før blodprøvene fortalte at det ikke fungerte. Jeg angrer det ikke, siden det var viktig for meg å vite - men jeg vil ikke anbefale noen den reisen uten å ha tenkt grundig gjennom det.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, men håper du finner noe vettugt i det?

(Jeg ligger nå på 125mg + en kvart 30mg daglig. Regner med å gå ned til 125mg for sommeren ifm neste mens. Om vinteren har jeg brukt opp til 150mg de siste årene. Dette ser ut til å fungere for meg og jeg har sjeldnere og sjeldnere besøk av gamle problemer av typen musearm, tannkjøttproblemer og cubitalsyndrom. Livet er bra ... og medisinen min får de ikke. )