Viser søkeresultater 1 til 10 av 26
Tråd: Som en hundehvalp...
Hybrid View
-
17-05-18, 16:30 #1
Testresultater
Så har jeg taget de 2 tests. Beklager den lange svartid, men jeg har faktisk siddet med de test siden mit sidste svar. Min hjerne tygger drøv;)
Wow, bekræfter mig i at jeg snart bliver stemplet som hypokonder ;)
All hormones:
Melatonin 23 (probable)
Growth hormone 15 (possible)
Thyroid 12 (possible)
Cortisol 21 (probable)
DHEA 12 (possible)
Pregnenolone 17 (possible)
Aldosterone 18 (possible)
Estrogen (possible)
Progesterone 19 (possible)
Testosteron 12 (possible)
All vitamin:
A 12 (possible)
B1 8 (Satisfactory)
B2 9 (possible)
B3 18 (possible)
B5 5 (satisfactory/possible)
B6 2 (satisfactory)
B7 0 (satisfactory)
B9 4 (satisfactory)
B12 6 (possible)
C 14 (possible)
D 13 (possible)
E 10 (possible)
K 8 (possible)
Omega-3 4 (satisfactory)
Omega-6 1 (satisfactory)
Zinc 4 (satisfactory)
Iron 2 (satisfactory)
Magnesium 4 (satisfactory)
Jeg har forsøgt mig med vitamin + mineral tilskud i en periode, men glemmer at tage dem. Men i en måned tog jeg multivitamin, osteoform, B6, gingko biloba, spirulina, husk og symbioflor. Mest pga manglende energi og varierende hård/lind afføring.Tidligere gjestebruker. Gjester kan få tilgang til å skrive på nettsiden vår ved å få en midlertidig gjestekonto. Gjestekontoen utløper automatisk etter ett år.
-
23-05-18, 14:20 #2
Sv: Som en hundehvalp...
Hei.
Leit at du har behov for dette forumet. :(
Har du vært testet for diabetes? En del av symptomene dine kan tyde på det?Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
23-05-18, 15:19 #3
Hej smgj.
Tak for dine tanker <3
Nej jeg er ikke blevet testet for diabetes... jeg har selv haft tanken at det virker som blodsukkerdyk når jeg bliver hangry efter kort tid uden mad. Jeg må jo nok alligevel tage en tur til lægen, selvom det virker fuldstændig uoverskueligt! :(Tidligere gjestebruker. Gjester kan få tilgang til å skrive på nettsiden vår ved å få en midlertidig gjestekonto. Gjestekontoen utløper automatisk etter ett år.
-
23-05-18, 18:01 #4
Håper du finner ut av det.
Hyppig vannlating er også et diabetessymptom. Samt at det kan virke på synet. Så om ikke annet er det verdt å teste for å utelukke det.
(Om jeg ikke husker feil så er det også noen antidepressiva som øker risikoen for å utvikle diabetes ...
https://tidsskriftet.no/2018/01/fra-...diabetesrisiko )Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
23-05-18, 20:25 #5
Popper innom med en liste over diabetessymptomer.
https://www.dietvsdisease.org/9-earl...-and-children/
https://www.healthline.com/health/di...anced-symptoms
Du kan også se om du finner poster av brukeren som kalles pingvinen her inne. Hun hadde en del overlappende symptomer med det du beskriver. (For hennes del så det ut til å være et komplekst sykdomsbilde med flere autoimmune tilstander - blant annet lavt stoffskifte og diabetes. Uten sammenlikning for øvrig så kan det være greit å lese for å se om man kjenner igjen noe. )Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
24-05-18, 03:38 #6
Tidligere gjestebruker. Gjester kan få tilgang til å skrive på nettsiden vår ved å få en midlertidig gjestekonto. Gjestekontoen utløper automatisk etter ett år.
-
24-05-18, 06:34 #7

Nei, det kan godt hende at det er skivebom. I så fall vil du ha fått vite hva det ikke er.
Men med såpass mange sammenfallende symptomer for diabetes/blodsukkerforstyrrelse generelt:
- hyppig vannlating
- hunger
- irriterte øyne
- søvnproblemer
- uforklarlig vekttap
- smerter i føtter (?)
- hurtig puls (diabetestendens + medisininteraksjon = hypoglycemia)
- svetting (diabetestendens + medisininteraksjon = hypoglycemia)
- forvirring
- underlivsproblemer er ikke ukjent ved ubehandlet diabetes/blodsukkerforstyrrelse hos kvinner.
(PCOS, urinveisinfeksjoner, soppinfeksjoner, økt/unormal utflod, manglende seksuell interesse og neuropati i området)
Og med risikofaktorene
- abilify
- lithium
- quetiapine
i historikken (disse er alle forbundet med høyere diabetesrisiko og/eller å være problematiske i personer med tendenser til ustabil blodsukkerhåndtering generelt -> hyopglycemia) så ville iallfall jeg bedt om å få det vurdert/sjekket ut.
(Ja, mange symptomer er også overlappende med andre sykdomstilstander - og det er heller ikke sikkert at man er "velsignet" med kun én tilstand, men ett sted må man begynne.)
(Om du absolutt ikke vil gå til legen igjen så kan du starte med en blodsukkermåler og se om du kan avkrefte dette problemet selv? )
Lykke til!Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Svar med sitat

Bokmerker