Viser søkeresultater 1 til 10 av 17

Threaded View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Opdatering på læge/medicin-situation

Sitat Opprinnelig skrevet av Helen Vis post
    Jeg fik afslag fra lægemiddelstyrelsen, fordi jeg ikke har prøvet de syntetiske produkter - hvilket som nævnt aldrig har været muligt, fordi alm. læge ikke ville diagnosticere mig med et TSH på 2,4 og FT3 på 4 (tæt på den nedre grænse på 3.9 tilbage i 2016 og før).

Min læge sendte så en henvisning til endokrinologisk, så jeg måske kunne få diagnosen "på bagkant" og så den vej rundt blive "lukket ind i systemet". Jeg var begejstret over, at denne læge i det mindste var villig til at prøve, modsat den jeg tidligere havde. Men sygehuset kontaktede min læge og sagde, at de ikke ville tage mig til samtale. De kom derudover med en smøre til min læge om, at mit TSH er for lavt (hvad vi jo ved, ikke er et issue), og at man bliver "toksisk med tiden" af NDT. De mente, at jeg skulle trappe ud gradvist og vente på, at min krop stabiliserer sig. Men som min læge også sagde; ikke engang da, er det sikkert, at de kan hjælpe mig, hvis mit TSH stadig er indenfor normalen. Jeg skal i øvrigt heller ikke nyde noget af at spilde et år mere af mit liv på en udtrapning. Min læge sagde i øvrigt også, at han er meget uenig med Flytlie-lægerne (ligesom sygehuset er) og at der ikke umiddelbart var nogen forklaring på, hvorfor jeg har fået det bedre af Erfa......

Ja... det er lidt modstridende beskrivelse af denne læge. På den ene side kan han "godt se" et eller andet, siden han var villig til at indsende ansøgningen en gang til, så hvorfor ikke gøre det nemmere for ham selv og patienten ved at skrive almindelig papir-recept til et tysk apotek, og få tabletterne til dig ad denne vej?

På den anden side - er han alligevel skeptisk, eller er det blot hans holdning mod Flytlie, som smitter? Who knows.

At hvad? "at man bliver "toksisk med tiden" af NDT. De mente, at jeg skulle trappe ud gradvist og vente på, at min krop stabiliserer sig." Stabiliserer sig? Øh, hvad? Der er intet stabilt ved hormoner. Hormoner er i konstant "bevægelse", konstant varierende, og konstant selvregulerende, hvert millisekund ad gangen, døgnet rundt. Ellers var vi døde!

Denne selvregulering er kun mulig med enten kroppens egne hormoner, eller med hormoner i NDT tabletter. Så snart en patient bliver behandlet med syntetiske efterligninger af T4 - går der kaos i selvreguleringen. For tre år siden skrev jeg et åbent brev til en engelsk læge, hvor man kan læse lidt mere om det.

Ved du forresten, at syntetisk T4 kan ikke testes med henblik på sin biokemiske funktion, endsige effektivitet? Det kan simpelthen ikke lade sig at gøre, og selv den almægtige amerikanske FDA måtte opgive at kræve alle disse dobbelblinde forsøg, lægemiddelmyndigheder sædvanligvis kræver forud for godkendelser af lægemidler. Jeg har det sort på hvidt! Det er en gammel sandhed, det dog er lykkedes mainstream læger at forblive lykkeligt uvidende om.

Forskellen mellem Thyroid og Levaxin (og Eltroxin m.v.) er, at i Thyroid-tabletterne findes ikke en eneste molekyle af frit T4 eller frit T3, mens T4-efterligningen i Levaxin/Eltroxin findes kun i fri form. Det er også grunden til, at mens man kan dø af seriøs overdose af Levaxin/Eltroxin - kan NDT nærmest ikke overdoseres (i hypothyroide patienter).

Jeg læste en kort artikel i Ugeskriftet for læger udgivet i 1897, hvor en læge beskrev en hændelse med en lille dreng på 3 år, der skulle behandles med Thyroid-tabletterne med chokoladesmag (det gjorde man dengang ved lægemidler til børn). Hver tablet var på 1 grain og der var 30 tabletter i æsken fra apoteket. Drengen skulle gives en tablet hver anden dag, men allerede senere på dagen kom drengens mor løbende til lægen igen, denne gang urolig og bange: hendes søn kravlede op et eller andet sted, hvor han fik fat i æsken med tabletterne, og inden hun opdagede det, nåede han at spise alle pånær de sidste fem.

Lægen beroligede hende og sagde at der ikke er noget at være bange for, fordi der ikke er noget "kemisk" i tabletterne, så overskuddet kommer nok i natpotten næste morgen - hvorefter han skrev en ny recept ud, så behandlingen kunne genoptages om et par dage ("at man bliver "toksisk med tiden" af NDT? Vorherre bevares! )

Sitat Opprinnelig skrevet av Helen Vis post
    Generel update
    Jeg fin-justerer stadig lidt på dosen, det er lidt en kunst at ramme den rent. Men generelt har jeg det godt og er stadig i bedring.

Er stadig på lidt jod - mere sporadisk end før; et par dråber indimellem. Det samme gælder jern. Er ikke længere på multivitamin og har ingen forskel mærket der. Tager B12 regelmæssigt. Østrogendominans har vist sig at være et issue for mig - det er der langsomt ved at komme styr på.
    Jeg håber, du genoptager et godt multivitaminpræparat alligevel. Ikke mindst, hvis jod skal have lov til at gavne (co-factors selen, zink, A-vitamin). Selen og zink (hvis ikke i mangel) letter genvinding og optagelse af jern, så medmindre du har kraftige menstruationer, hold lidt tilbage med jern som tilskud. Lidt ekstra C-vitamin på regulær basis vil dine binyrer elske, som de også vil elske kokosolie og smør. Og for Guds skyld - hold rapsolie helt væk fra din kost, fordi foruden at den er temmelig inflammatorisk, får den kroppen til at udskille jod langt hurtigere end du når at få det ind som tilskud. Her er brugere, der havde forøget deres jod-kapacitet alene ved at fjerne rapsolie fra deres kost.

Sporadisk (jod) er afgjort bedre, end slet ikke, men til efteråret er det hensigtsmæssigt at få jod mere regelmæssigt igen. Eller hvis du nyder at solbade om sommeren, er mere jod i huden (indvortes) en god ting (jod inducerer apoptose = genetisk forprogrammeret celledød af evt. mutterede celler).

Jeg bruger jodtilskud af mange forskellige grunde, men hovedsageligt for at minimere risiko for brystkræft og kræft æggestokke (har genetisk anlæg for begge, og på mødrenes side af familien, har jeg allerede overlevet med mindst ti år både min mor, hendes søstre, mormor, oldemor o.s.v.) - så jeg bliver ved lige meget hvad. .

Sov godt.
    Sist endret av Admin; 10-05-18 kl 01:36 Begrunnelse: link rettet
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Bestilling av Erfa Thyroid direkte fra Erfa i Canada
    Av Siven i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 16
    Siste melding: 04-06-13, 18:11
  2. Dosering av erfa thyroid
    Av coco i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 46
    Siste melding: 04-09-11, 21:55
  3. Erfa Thyroid og erfaringer.
    Av Jeanette Ws. i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 130