Viser søkeresultater 1 til 10 av 147
Hybrid View
-
12-02-18, 10:05 #1
Sv: På grensen av Hashimoto's ?
Hei
Jeg måtte slutte med vitaminer da jeg fikk problemer med tarm. Så hva gjorde jeg da.
Se på matvaretabellen. Rå lever gir mye av det jeg trenger. Hva kunne jeg eventuelt erstatte lever med i ferie. Nype pulver som jeg kapsler selv.For å vei opp A vitamin bruker jeg skatelever olje fremmentert. Så jeg så på rå eggeplomme hva inneholder de. Jo mye av det jeg trenger. Så for meg har rå lever, eggeplommer, mye kjøtt, og upasteurisert ost og lite grønt hjulpet mye på vitamin statusen. Jeg tar kun flytende zink, magnesium olje, skatelever olje som tilskudd til mat.
Så bare et tips fra meg. Mine lever og nyre verdier har også bedret seg. Skal nu til våren ta nye prøver og tror at det vil vise fremgang.
Lykke til og godt å lese alt som er bra.Du jobber godt med din helse.Hashimoto's med anti-TPO over 3500 i 2000.
Brukt levaxin over 10 år, ikke frisk. Prøver nu Thyroid og cortef.
-
15-02-18, 10:06 #2
Sv: På grensen av Hashimoto's ?
Du skal ikke se bort ifra at matvarer inneholder mer biotilgjengelige varianter av vitaminer og generelt også tas bedre opp.

I mitt eget pusslespill ser jeg på neglene at jeg skal passe på spesielt magnesium, d-vitamin og jern. Og av jern er det heme-jern og leverpostei som gjelder. (Neglene blir flate og krummer ikke normalt over fingertuppen med for lite jern. D-vitamin ser ut til å gi dem styrke - og d + magnesium ser ut til å bidra til å lure lunula fram fra neglebåndet.)Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
hashimoto encehalopati
Av lehman i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 28Siste melding: 07-05-13, 10:50 -
Hashimoto's Treatment 1-8
Av Mod i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 3Siste melding: 26-02-11, 18:15 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker