Viser søkeresultater 1 til 10 av 147
Threaded View
-
10-02-18, 07:15 #13
Jod, planteparadox og fasting
Hei, nå er det lenge siden sist. Stort sett så har jeg klart meg bra. Jeg har ikke brukt stoffskiftemedisiner siden februar 2015, og stoffskifteparametrene mine er i hovedsak normale. For at jeg skal holde meg frisk, så forutsetter det selvfølgelig at jeg opprettholder mitt kosthold, mine tilskudd etc. Forøvrig har det vært noen tøffe år pga sykdom i familien, så det har nok påvirket min helse. Man leter alltid etter de aller siste puslespillbrikkene, som skal kunne gi det overskuddet man trenger. Jeg tok en Organix test som viste funksjonell B vitamin mangel, samt at jeg hadde noen feil i energiproduksjonen, så jeg har tatt tilskudd for å kompensere for dette, støtte mitokondriene. Jeg har hatt litt problemer med å holde kontroll på tarmfloraen. Noen uønskede bakterier har liggi litt på lur, og begynt å røre på seg innimellom, og da har antiTPO også begynt å bevege seg i feil retning. Nå siden oktober var det vel, begynte jeg med 3 nye ting på en gang. Jeg har testet ut intermittent fasting, dvs et spisevindu fra ca lunsj og til kl 18, og resten av døgnet faster man. Videre har jeg fulgt et kosthold fra en bok som heter The Plant paradox (redusere inntak av lektiner), samt at jeg kastet meg på Jodprotokollen til Dr. Brownstein. Alt på en gang selvfølgelig, slik at det er vanskelig å si hva slags effekt man har av de ulike tingene. Jeg har benyttet Jod tidligere også, kanskje opp mot det Japanske kvinner får i seg daglig, men ikke veldig store doser. Så jeg prøvde meg på iodoral og økte opp til 50 mg. Våknet da ei natt med høy puls/hjertebank, og kuttet ut jod en periode. Jeg kjenner ingen leger som kan Jod protokollen og kan veilede meg på dette, så jeg ble usikker. Jeg fikk tatt nye blodprøver. Disse viste et ok stoffskifte, altså ikke noe høyt stoffskifte, som min lege advarte meg mot. Imidlertid hadde det skjedd noen merkelige forandringer. Min CRP, som alltid har vært rundt 1, eller under 1, var nå steget til 13. Det heter seg at noen opplever et fall i ferritin nivå, dersom man bruker jodprotokollen, men jeg opplevde ikke det. Imidlertid falt S jern dramatisk, fra 15,8 til 4,8 (9-34) og jernmetning falt fra 27 til 9 (15-50). Hb ligger fortsatt innenfor referanseområdet på 12,8. Homocystein har også økt en del siden forrige gang. Så her er det ett eller annet som skjer, som jeg ikke forstår. Generelt i denne perioden har jeg følt meg bedre, mindre trøtt, mer energi, magen har vært bedre, håret har blitt bedre, gått litt ned i vekt etc. Dersom noen har noen tips om hva som skjer, så hadde jeg vært takknemlig for innspill. Ønsker dere alle en riktig god helg
Lignende tråder
-
hashimoto encehalopati
Av lehman i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 28Siste melding: 07-05-13, 10:50 -
Hashimoto's Treatment 1-8
Av Mod i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 3Siste melding: 26-02-11, 18:15 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker