Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
Hybrid View
-
26-08-17, 18:27 #1
SOS Ingemandsland
Opdatering.
"Jeg er blevet pålagt at afslutte alle pt. i Thyroid behandling fra ambulatoriet..." skriver lægerne til deres danske patienter, for tiden.
Vi frygtede ellers, at det bliver i 2018, at Thyreoid (NDT) bliver fuldt udfaset fra offentlig behandling af lavt stofskifte i Danmark, men det sker fandeme allerede! De ligger ikke på den lade side, medlemmerne af vores danske lægestand.
Ambulante danske patienter i Thyroid-behandling på hospitalerne, samt patienter hos speciallæger og fastlæger, "afsluttes" i disse dage, og forventes at overgå tilbage til syntetisk T4-behandling igen.
"Dette er et nødråb, fra en række stofskiftepatienter, der udelukkende kan tåle det naturlige produkt, Thyroid. Syntetisk medicin hjælper dem IKKE. De oplever kun et utal af bivirkninger. På den naturlig medicin føles det som om, at livet er vendt tilbage.
Den naturlige medicin - animalsk udvundet - bliver desværre afvist af speciallæger på hospitalerne. En helt ny beslutning. En beslutning, der har meget katastrofale konsekvenser for disse mennesker. De bliver tvunget til, at gå tilbage til syntetisk medicin, og efterlader dem ingen livskvalitet. Et liv med masser af smerte, træthed, sorg og håbløshed.
Hjælp os med at blive hørt. Vi beder dig derfor om at dele denne video, for på den måde at blive synlige overfor pressen og politikerne."
"Dokumentation søges! Har din endokrinolog afsluttet, at ville behandle dig med Thyroid? Og med en begrundelse også... Hvis du ligger inde med brev eller mail - vil du da dele det?
Nemmere for journalister at kigge på sagen, hvis vi kan skaffe dokumentationen i form af breve og korrespondancer.
Send gerne billede til os i messenger her på siden. Vi skal nok sørge for at holde dit navn anonymt."
Det er to dugfriske eksempler fra Nettet om denne sag. Desværre når disse opråb ikke længere, end rundt på Facebook, hvor gruppen SOS Ingemandsland har oprettet en hjemmeside. Det er en stor fejl, at regne med at Facebook-faciliteret aktion vil bringe forandring. På Facebook får gruppen mange delinger og mange Likes, hvorefter initiativet vil gå i glemmebogen, nøjagtig som det er sket med et utal af andre initiativer.
Vi kan kun opfordre SOS Ingemandsland til at finde/oprette en hjemmeside på Nettet, hvor indholdet indekseres af søgemaskiner, og hvor alle kan læse alt, så både Den Offentlige Mening og Borgere På Gaderne får et indgående indblik i, hvad der foregår i deres nærhed.
Så længe SOS Ingemandsland begraver deres budskaber, bøn og opråb, inde i Facebooks lukkede grupper - vil de ikke opnå gehør der, hvor det aller mest NYTTER at blive hørt.
Vi har haft "ret" hver eneste gang før, og fremtiden vil vise nok en gang, at vi også får ret i denne advarsel. I trænger til at komme udenfor Facebook - SOS Ingemandsland. Foruden at de mange mennesker, der enten ikke er på, eller har forladt Facebook, ikke kan se Jeres budskab, heller ikke os, i selskab med overraskende mange andre ejere af internet-sites, vil linke til Facebook-hjemmesider. Uanset hvor god sag, de ellers arbejder for. Se at komme væk derfra, hvis I vil have medvind! På Facebook selv shitstorme forsvinder sporløst.
Og se at få uploadet denne satans video til Youtube, så vi andre kan sende vores gæster af sted, for at se den!
Sist endret av Mod; 25-08-18 kl 00:15
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
18-10-17, 23:21 #2
Sv: Snarligt forbud i DK mod Thyreoid og Liothyronin ?
Yderligere et lægepar må ikke længere behandle danske stofskiftepatienter. Tillige med dr. Kvetnys patienter, betyder det nu, at samlet set, 1.100 - 1.300 danske stofskiftepatienter ikke længere har adgang til behandling med Thyreoid fra Glostrup Produktionsapotek.
Læs venligst opdateringen i bunden af indlæg nr. 2.
-
20-01-18, 12:49 #3
Sv: SOS Ingemandsland
Nej, så må man jo enten smugle eller emigrere ... for det er ikke muligt dels at gå med dårlig, nærmest uvirksom medicin, og så endda lide af allergiske reaktioner oveni. Kunne nogen af de her lærde personer fx godt tænke sig at gå med en konstant følelse af at skulle på toilettet? Og også i realiteten have behov for det, cirka to-tre så mange gange som ellers? Det tror jeg ikke!
-
25-01-18, 20:42 #4
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
08-02-18, 16:14 #5
Sv: Snarligt forbud i DK mod Thyreoid og Liothyronin ?
Hej med jer,
Jeg var ved lægen i dag i forbindelse med mit forsøg på at få udskrevet NDT fra Glostrup, efter at Flytlie har fået frataget deres tilladelse til at udskrive medicin. Min læge havde sendt en ansøgning til lægemiddelstyrelsen, som havde svaret, at de havde nogle opklarende spørgsmål i forhold til, om jeg kunne få denne tilladelse. Blandt andet spurgte de om, hvorvidt jeg har prøvet den syntetiske medicin, før jeg kom på NDT. Det har jeg af gode grunde ikke, fordi jeg ikke kunne få stillet nogen diagnose ved min alm. praktiserende læge og derfor måtte gå til Flytlie. Hos Flytlie diskuterede vi aldrig, hvorvidt det skulle være syntetisk eller NDT. Så derfor har jeg aldrig prøvet andet.
Lægen, jeg var hos, var ny og kendte ikke mit forløb. Jeg forklarede, hvordan jeg har været syg i flere år uden at kunne få hjælp. Han var relativt forstående og betvivlede i hvert fald ikke eksplicit mine udsagn, bortset fra, at han sagde, at man er tilbageholdende med at give stofskiftediagnoser, fordi mange symptomer jo kan minde om stofskifte (men at han jo ikke vidste, hvad mine havde været) og at effekten af NDT i mange tilfælde også kunne være placebo... Jeg var bare sådan... Jeg gider ikke engang gå ind i en diskussion om, hvorvidt effekten af NDT er placebo. Jeg var SÅ syg, at jo bedre jeg får det, des mere chokeret bliver jeg over, hvad det er, jeg har gennemlevet de seneste år. Desuden troede jeg - før jeg "overgav" mig til medicin - i ligeså høj grad på, at det ville hjælpe af blive veganer, så det er sjovt at placeboeffekten dér udeblev. Nå.. Så gik jeg lige ind i diskussionen hér. Ligemeget! Der ér ikke nogen placebo-diskussion!
Anyways! Han ville gerne prøve at skrive til lægemiddelstyrelsen igen og sige, at jeg er indforstået med selv at tage ansvaret for, at medicinen evt kan skade mig. Jeg spurgte ham - hvis nu vi får afslag på ansøgningen - om de så vil være villige til at behandle mig med syntetisk medicin (jeg har jo ikke prøvet det - og ved derfor ikke, om det ville virke fint for mig). Til det svarede han, at det ville de nok ikke, fordi mine tal jo aldrig har været udenfor normalen (TSH 2,4). Så hvis jeg ikke får tilladelse til at få NDT fra Glostrup, så er jeg i klemme.
Det er positivt, at de trods alt vil ansøge for mig, men han virkede ikke særlig optimistisk. Jeg ved ikke om lægemiddelstyrelsen er begyndt at køre skrappere kontrol med, hvem der må få NDT? Mit indtryk var ikke, at der var denne form for "adgangskrav", men at det står alm. praktiserende læger frit at udskrive NDT.
Nielsigne; det lyder vildt, at få decideret skældud af en endokrionolog for at bruge NDT. Min læge sagde også noget med "det vi altid får at vide, der er problemet med denne medicin er at forholdet mellem T3 og T4 er skævt" - man kunne godt fornemme på ham, at der er stærke meninger om det også internt i lægeverden og at de taler om det. Det er jo sådan set meget godt, at der tales om det. Men han anerkendte også, at diskussionen har stået på længe, uden at der er sket nogen forandring.
Desuden fornemmede jeg også, at han havde en holdning til Flytlie og jeg spurgte ham til det, lige inden jeg gik. Han svarede, at "vi mener, at de går imod den generelle lægepraksis" eller noget i den stil, hvortil jeg jo kun kunne svare, at det gør de jo også - fordi de er uenige i den (og yay for det).
Han mente også, at Flytlie var frataget hele deres tilladelse til at udskrive medicin, men så vidt jeg ved, er det kun stofskiftemedicin, de har fået forbud mod at skrive recept på.
Nå men.. Vi venter svar - jeg giver besked, når det kommer. Kryds fingre!
PS: I forhold til at undersøge muligheden for Thiroyd eller Thyroid-S (eller lignende) fra Thailand, så fandt jeg desværre ingen svar. Jeg tror, det var for lille en by jeg var i; for små apoteker og for stor sprogbarriere.Ubehandlet lavt stofskifte (uden antistoffer) fra 2010. Erfa siden 2016. I ventetiden på Erfa (2016) + Fra Erfa Thyroid til jod (og tilbage til Erfa) (2017)
-
10-02-18, 17:40 #6
Lignende tråder
-
Destruksjon og forbud mot vitaminer
Av Vigdis i forumet Krigen mot kosttilskuddSvar: 2Siste melding: 21-06-13, 16:45 -
Thyreoid fra glostrup apotek
Av Kamilla i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 7Siste melding: 25-05-13, 02:09 -
Thyreoid fra glostrup apotek
Av Kamilla i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 7Siste melding: 25-05-13, 02:09 -
EU-forbud mod urtemedicin 1/4-2011: Underskriftsindsamling
Av Nielsigne i forumet Krigen mot kosttilskuddSvar: 2Siste melding: 16-04-11, 18:15 -
Armour Thyreoid på negativlisten
Av pandalakris i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 7Siste melding: 27-02-09, 07:52

Svar med sitat

Bokmerker