Sitat Opprinnelig skrevet av Admin Vis post
Vi ved ikke, om Kvetny er udelukket fra den danske lægestand. Vi bygger vores mistanke om grunden til hans fravær på den måde, hvorpå Næstved Sygehusets læger tager imod Kvetnys patienter.

En af hans patienter beskrev sin sidste konsultation i Næstved således:

Jeg vidste ikke dr. Kvetny var syg og at jeg skulle tale med en anden læge i stedet. H*n sagde, at h*n tvivlede på at dr. Kvetny kom tilbage. H*n var venlig, men h*n sagde, h*n var urolig over mine blodprøver, fordi T3 var for højt i referenceområde, og TSH var alt for lavt. H*n sagde at dr. Kvetny lå meget højere i dosering end andre læger, og at jeg skulle være opmærksom på alle symptomer fordi de kunne være tegn på højt stofskifte p.g.a. overdose af medicin. Jeg har ingen symptomer. Jeg har det godt og meget bedre and dengang jeg spiste Eltroxin, men h*n har advaret mig alligevel. H*n har gjort mig urolig. Jeg ved ikke hvad jeg skal tænke nu. Har dr. Kvetny behandlet mig forkert? Skal jeg være bange for at blive syg igen, selv om jeg har det rigtig godt nu? Er det bedst at jeg går tilbage til Eltroxin? Hvad skal jeg gøre?

Det lyder ikke som at andre Næstved-læger er enige med dr. Kvetny, vel? I læge-miljøet hersker der mange uskrevne kollegiale regler, og det er fuldstændig udelukket, at man går så åbenlyst mod en kollega, medmindre man ikke regner med at skulle arbejde sammen igen.

Nøjagtig som vi har forudset og frygtet, i disse dage modtager dr. Kvetnys, nu forhenværende patienter, et digitalt brev (i deres e-boks) fra Næstved Sygehus.

I brevet informeres dr. Kvetnys patienter om, at behandlingen med Liothyronin (syntetisk T3) ikke længere tilbydes på Næstved Sygehus, og patienterne fremover tilbydes anden behandling, hvis effekt skal være tilpasset således, at patienternes TSH forbliver indenfor normalområdet. Den eneste behandling som lever op (ned) til dette krav er behandling med syntetisk T4-hormonefterligning, der gennem de sidste årtier utvivlsomt har vist sig at være kun midlertidigt effektiv, og mangelfuld på den lange bane.

Det ser ud til, at fornuften og anstændig akademisk tvivl ikke bider på de danske medicinske "eksperter" i behandling af lavt stofskifte, så det eneste for os, patientaktivisterne at gøre, er at vi bør skifte fokus fra at informere om andre behandlinger af lavt stofskifte (syntetisk T3 og "naturlig" thyroid) - til at etablere en massiv informationsbase om manglerne ved syntetisk T4-behandling.

Der findes et hobetal af administrative og videnskabelige kilder og informationer som klart påpeger, påtaler og påviser, at den syntetiske T4-behandling fungerer kun midlertidigt, tillige med at det er ikke muligt - trods hundreder af patenter - at fremstille syntetiske T4-efterligninger der er effektive, og ikke mindst stabile og holdbare.

Read my lips: der findes ikke præparater til behandling af lavt stofskifte - syntetiske T4-efterligninger som er 100% biotilgængelige, som 100% indgår i menneskekroppens biokemi og metabolisme, og ej heller findes der lægemidler indeholdende syntetiske T4-efterligninger, der er kemisk 100% stabile og kan tåle almindelig langtidsopbevaring, hvad enten hos grossisterne, på apotekernes hylder eller hjemme hos patienterne.

Når vi nu ikke kan trænge igennem til hjernerne på "ekspert-lægestanden" med videnskabelige og veldokumenterede fakta om effekten af syntetisk T3 og "naturlig" thyroid, lad os slå dem ned med fakta om de syntetiske T4-efterligningers fejl om mangler! Vi har flere Levothyroxine-domæner, vi fra næste år vil benytte til at oprette hjemmesider med veldokumenteret kritik af syntetiske T4-efterligninger.

Når det gælder pseudo-medicinsk videnskab og spredningen af medicinske "alternative fakta" - blomstrer disse især blandt toneangivende danske overlæger med speciale i behandling af lavt stofskifte.

Selv om der er hundredtusinde syge af lavt stofskifte i Danmark - kun få toneangivende overlæger bliver hørt, når reglerne for behandlingen af alle disse syge bestemmes: Steen Bonnema, Laslo Hegedus, Jens Faber, Birte Nygaard m.fl.

Foruden lønningerne i millionklassen hentet i de danske offentlige kasser, disse få overlæger pådrager samfundet tab og udgifter i milliardklassen, ved at holde tusinder af mennesker syge af lavt stofskifte væk fra arbejdsmarkedet!

Ellers en fortrinlig sag for sundhedsøkonomerne, der sveder over talrige regnestykker til forklaring af de konstant stigende udgifter til behandling og udgifter til sociale ydelser, det stødt stigende antal af stofskiftepatienter koster samfundskassen, når de fem toneangivende danske lægelige "eksperter" afviser de eneste to behandlinger af lavt stofskifte, som på den lange baner bringer patienterne tilbage til en helbredstilstand, der gør det muligt for dem at vende tilbage til arbejdsmarkedet, forsørge dem selv, og betale skat.