Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Threaded View
-
20-05-08, 10:34 #20
Det hadde jeg jo undt deg Leya.
Jeg har det levelig og sammenlikner vel dagens tilstand med hvordan jeg etterhvert fikk det på Levaxin.
Før jeg kom på Levaxin - altså før diagnosen - hadde jeg perioder som var skikkelig dårlige, men var også optimal i lange perioder.
Om jeg skal sammenlikne med de helt optimale perioder så når ikke Armour opp heller.
Jeg har det ikke optimalt, men såpass at jeg føler at jeg kan akseptere det.
Spesielt hodet mitt funker dårlig og jeg har leggkramper.
Det mangler altså litt, og det lille inspirerer til å prøve å finne ut om det kan bli helt bra. Jeg tror feks. at mange friske ville tatt tabletter hvir de hadde hatt hodet mitt en dag.
Legga og.
Jeg har forsøkt å blande inn litt Levaxin jeg også - flere ganger. Nå sist med bare 25µG/dag og jeg tenkte at denne gangen skulle jegh prøve å holde ut den lille dosen. Det kunne jo hende at det ble bedre etterhvert, men etter noen måneder var symptomer som jeg lett kjenner igjen fra Levaxintia så ille at jeg måtte bare gi opp. Influensafølelsen var verst nå sist.
Man kan ha lett for å tro at det som virker bra på en selv også virker bra for andre.
Og det er vel kanskje i første rekke legene som er verst i denne sammenheng.
Jeg prøver jo å distansere meg fra dette, men er ikke heeelt fri ......
Syns egentlig at du skulle ha forutsettnig til det bedre på Armour, og tenker derfor : Holdt du ut lenge nok ? Var dosen høy nok ? Var den lenge nok ? Og lignende. Avbrøt legen fordi han ikke likte blodprøvene ?
Feks. blir det jo en endring i kroppens "oppførsel" og den vurdering den enkelte gjør seg av denne er jo avgjørende for hva man synes ?
Ble du oppmuntret til å stole på deg selv og å fortsette på lavere dose ?
MAn skal ikke styre dette etter blodprøver, men etter ens egen følelse av symptomopplevelsen. På den måten må man lære seg noe helt nytt og også bruke litt tid på å vinne erfaring med det.
Grunnen til min undring.
Overvekt er en av årsakene til insulinresistens og den behøver ikke være stor. Armour reduserte denne hos meg, også noen til jeg kjenner som bruker den. Har lest her at ikke alle opplever det sånn, men likevel ......
Jeg vet at Levaxin annonserer forsiktighet ved diabetes, og da gjelder det sikkert for Armour også.
Armour oppleves mer potent og en liten uforsiktighet i doseregulering og introduksjon får antagelig større koneskvenser når man bruker Armour.
Og det er altså fordi det virker bedre, og etter min mening bare en grunn til å fortsette bruken.
Så kommer mine onde tanker.
En lege som motvillig (kanskje i sitt stille sinn) går med på utskriving av Armour har flere metoder for å overbevise pasienten om at det ikke er noe bra.
Dette er bare tanker. Jeg har aldri opplevd slikt, likevel har jeg sett beskrivelser her i forumet som kan styrke mistanker i denne retning.
Behandling er avbrutt for tidlig og ved alt for lav dose og av blodprøver som er normale for bruk av Armour.
Dessuten kommer vel alle inn i en downperiode (motsatt i ditt tilfelle) og er da sårbere for påvirkning av fagmennesker.
Som sagt, jeg la hodet på blokken og utleverte mine urene tanker.......
Enhvær bør gjøre seg opp en mening om hva som skal til og bør få respekt for sin avgjørelse.
Håper iallfall at "du" har funnet din.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Jeg skulle vært medisinert for Hypotyreose for 28 år siden!
Av Sol1959 i forumet DagbokerSvar: 10Siste melding: 06-09-13, 15:30 -
Diagnose lavt stoffskifte (med autoimmun betennelse) høsten 2002
Av Lisa61 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 44Siste melding: 04-11-10, 12:11 -
Jeg har haft Hashimoto's siden 2002
Av Louise i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 50Siste melding: 21-06-07, 23:34 -
Fikk diagnose på lavt stoffskifte i 2002
Av nosy i forumet PresentasjonerSvar: 0Siste melding: 24-05-06, 22:47

Svar med sitat

Bokmerker