Jeg er så glad for at jeg har funnet dette forumet med noen som har erfaringer fra dette - legene er ikke akkurat eksperter på dette.

Jeg har sittet og regnet litt og kommet fram til at jeg de siste ukene faktisk har tatt 150 mikrogram Levaxin om dagen istedenfor en anbefalt reduksjon på 50 mikrogram til 136 om dagen. Det betyr altså at selv med "kun" en reduksjon på 36 mikrogram Levaxin om dagen så har fri T4 sunket fra 22 til 14 på en måned! Derfor hørers forklaringen din, n'Finn, veldig logisk ut.

Jeg ble litt pessimistisk nå og frykter at jeg går inn i en ny periode med stadig nye dose justeringer pga lav TF4. Jeg skal tilbake til legen om 6 uker. I mellomtiden får jeg krysse fingrene og håpe at å gå tilbake til den opprinnelige levaxindosen holder.

n'Finn - vet du om noen linker der det står om at FT4 synker ved bruk av Liothyronin eller er dette basert på egne eerfaringer/innlegg på forumet? jeg må være svært sakelig og faglig overfor min lege, så tidskrifter, journaler osv er gull verdt.