Viser søkeresultater 1 til 10 av 95
Threaded View
-
26-06-13, 16:23 #19
Sv: Når skal man være fornøyd? I-D-M's vei mot toppen
Egentlig ville jeg kommentere på dit sidste indlæg, men så læste jeg hele din tråd igen og... blev opgivende.
For det første: du har aldrig nogensinde været OVERdoseret, og dette uanset hvad du har selv troet og hvorfor du har troet, det du troede. Du har aldrig været overdoseret. Punktum.
For det andet: der er no way in hell, st du overhovedet kan gøre noget som helst håb om bedring på cocktailen "25 mcg Levaxin/30 mg Armour/30 mg Armour". Denne dosering undertrykker TSH og dit rest-stofskifte, og så sker der intet andet.
For det tredje: det er ikke en stofskifte-læge du har brug for lige nu. Du har brug for en adfærds-coach, til at (om)vende dig fra at se på tingene fra "halv-tomme" til "halv-fyldte", fordi din indstilling og din pessimisme er en hindring på din vej, som jeg ikke tror at du kan overvinde ved egne kræfter.
Det kan, i denne forbindelse, være fuldstændig ligegyldigt hvor mange dårlige erfaringer med effekten af behandling du har haft hidtil, fordi denne lange underdose-karriere du har indtil nu, kan ikke andet, end netop kun bestyrke din pessimisme.
Der er ingen tvivl om, at du blev svigtet af læger i begyndelsen af din sygdom. Ingen tvivl som helst. Dette svigt har jaget dig i årevis ud i utallige reflektioner over behandlingen, og på en evig jagt efter at finde "fornuftige" forklaringer på, hvorfor du havde det ad hell til, hvorfor behandlingen ikke virkede, og disse spørgsmål har du konstrueret svar på, der ikke nødvendigvis var de rette. Alligevel har disse, dine egne tanker overtaget enhver bedømmelse af det, som skete for dig i tidens løb, og du fortsætter med at vurdere alting i netop den vinkel, som er gennemsyret af tvivl og håbløshed.
Du trænger til at finde hjælp til at viske tavlen ren, og fylde den igen med "skrift" som er skrevet med anderledes fortegn og indstilling, end du har følt hidtil. Før det sker, bliver der ingen bedring. Barskt men sandt.
Det er ikke noget hokus-pokus. Videnskaberne har længe forsket i gåden om, hvorfor nogle bliver aldrig syge, eller bliver hurtigt friske, mens andre gør ikke, og dette uanset ellers ens parametre i deres alder, køn, fysisk fremtoning, den praktiske tilværelse, økonomi, uddannelse, socialt tilhørsforhold osv.
Denne forskel er dog ikke mejslet i sten. Den kan udlignes ved adfærdsterapi med sigte på at ændre disse menneskers forventninger fra "de værste" til de "normale" eller "bedste" og heller ikke dette er "hokus-pokus". Mistillid og pessimisme drives af cortisol og forstyrrer cortisols døgnrytme. Dette er nok til at ødelægge eller reducere effekten af enhver medikament-behandling, uanset om det gælder hovedpinetabletter, Levaxin eller Armour. Eller recovery fra hjerteanfald, eller overlevelse efter operationer osv.
Det handler altså ikke om at tage lyserøde brille på, for at indbilde sig en kunstig positivisme. Det handler snarere om hellere at kaste de sorte brille væk, og derved at opnå et neutralt udgangspunkt med plads til ægte erfaringer/observationer i det store billede. Ikke kun de øjeblikkelige værste og de som bekræfter tvivlen, fra gang til gang.
Du har brug for en adfærds-coach som er i stand til at indgyde dig respekt for sine evner og indsigt. Din indgroet tvivl og pessimisme gør dig til en hård dommer, så det kan tage tid at finde den rette coach. Og jeg er helt sikker på, at du er voldsomt uenig med mig mens du læser disse ord. Men så vil jeg stille dig et ultimatum på vegne af "dit eget liv": enten løser du dette "tankemønster-problem" som du, af ellers legitime årsager, har udviklet som (selv)forsvar mod skuffelser , eller vil sygdommen stille og roligt udvande både din uddannelse/kvalifikationer, dit job, din sociale situation/status og din økonomi. Så enkelt kan det siges, faktisk.
Du bliver nødt til at foretage en nøgtern vurdering af, hvad er dig mere kært: at fastholde din "rationelle" skepsis/pessimisme? Eller en åben dør til fremtiden? Det er enten eller, I-D-M. Håber, du vælger fremtiden.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Jeg har hatt lavt stoffskifte i ca 4 år
Av Caramella i forumet Lavt stoffskifteSvar: 20Siste melding: 23-03-08, 22:24 -
Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
Av Skyggehodet i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 14Siste melding: 05-02-08, 11:53 -
Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
Av Skyggehodet i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 14Siste melding: 05-02-08, 11:53 -
Jeg har hatt lavt stoffskifte (Hypothyreose) siden tidlig på 90-tallet
Av Thomasine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 13-01-08, 19:12 -
Har sikkert hatt lavt stoffskifte siden fødselen
Av Alani i forumet Lavt stoffskifteSvar: 51Siste melding: 18-05-05, 19:30

Svar med sitat

Bokmerker