Nettbrett er dritt, men jeg må jo skrive innleggene på det ettersom jeg aldri er hjemme der jeg har PC. Jeg er på jobb i stedet ja. Skal man bla oppover i innlegget så får man ikke rettet det som er øverst fordi drop down tastaturet er i veien. Herregud så mongo!

Jeg har for øvrig tatt "spytte i et glass om morgenen" testen. Det ble tråder som hang ned i glasset av spyttet mitt. Betyr det at jeg har candida albicans? Eller kan jeg ha candida related complex? Jeg er ingen ekspert på det, men såvidt jeg vet har alle candida albicans, men noen har for mye av den og da blir det et problem? Den testen som man finner et annet sted her på forumet er jo ikke bombesikker da, men jeg tror den kan være grei nok som en retningsgiver. Det som da ikke er noe gøy er at man vel må ut på et nitrist kosthold der man omtrent ikke kan spise noe hvis man skal teste dette ut.

Etterhvert som tiden går kommer lav stoffskifte mer og mer i bakleksa hos legen på Balder. Jeg kan jo skjønne det. Prøvene mine er ikke så hakkende gale. Hva skal man da gjøre med det? Imidlertid kan man lure på om hun helt avskriver at stoffskiftet er et problem for meg. Hun har hengt seg litt opp i hvordan jeg lever livet mitt. Med tanke på søvn, døgnrytme, jobb og samboerforhold etc. Hun ymtet frempå om at jeg kan ha forsinket søvnfasesyndrom. Nå hadde jeg påskeferie på hytta med foreldre. Jeg la meg samtidig som dem. I seng 2240 og opp 0830. Da er man vel ikke forsinket? Det er bare det at når man har en jobb som ofte slutter 0030 da stuper man ikke i seng når man kommer hjem. Jeg vil ha mer ut av dagen. Mer underholdning og moro. Jeg har byttet til kun å jobbe kveld på. Jeg orket ikke mer av å stå opp 03 på natten. Sikkert lite optimalt og kanskje man burde bytte jobb, men det går jo ikke når man ikke har utdannelse og ikke tåler å tjene mindre.

Angående samboerforhold. Det begynner å bli pinlig. 20. Oktober ble vi enig om å forlate hverandre. Vi bor fremdeles sammen. Forrige uke sa jeg at jeg hadde kontaktet megler og var klar for salg av lelighet. Det ble ikke veldig godt mottatt. Jeg var ond, hadde gått bak ryggen hennes osv.så hun klarte å avverge det. Jeg tenker å gå løs på nytt igjen snart da. Da skal jeg ikke gi meg så lett. Jeg kan ikke bo med noen som er mentalt ustabil og som ikke tar godt nok hensyn til stoffskifteproblematikken min. Legen mente det sliter meg ut og tar energi. Jeg vet ikke. Jeg vet bare at jeg nøt friheten sist hun var borte fra hjemmet noen dager. Når hun var tilbake følte man seg ikke like fri og glad lenger.

Nå har jeg nettopp hatt en ganske bra periode. Vanskelig å si hvorfor, men jeg tror det var pga påske. Det pleier å være slik i ferier og høytider. Spesielt rundt jul og nyttår. Det er vel ikke akkurat negativt med litt fri og avkobling. Samt at det er mye minner og tradisjoner i slike høytider. Det var deilig å få det sosiale på plass et øyeblikk og føle tilhørighet. Jeg møtte også en dame på nett som jeg knyttet litt hva skal man si - relasjoner til. Men det er ikke så lett nå i ettertid når jeg ikke føler meg like bra lenger. Tror ikke hun får noe ut at jeg sier jeg egentlig ikke orker å snakke med henne eller at jeg mangler inspirasjon til å si noe gøyalt/interessant.

Jeg har ikke fått blodprøveresultater, men de skulle visst bli sendt til meg. TSH var visst på 0.85. Balder går ikke under 0.5. Ikke vet jeg, men det er nå en del her med TSH under 0.5 som ikke er hyper. Ellers er FT4 for lav mens FT3 er normal. Det er vel motsatt av hvordan det skal være for å få lio? Legen vil ikke gi noe NDT/armour ettersom vi ikke har funnet rett levaxindose. Det er sikkert fornuftig. Imidlertid litt kjedelig ettersom jeg har inntrykk av at erfa/armour er det eneste som hjelper. Det være seg om man har masse tilleggslidelser også. Bye for now og en god natt ønskes fra meg!