Viser søkeresultater 1 til 10 av 95
Threaded View
-
30-01-13, 23:44 #11
Sv: Når skal man være fornøyd? I-D-M's vei mot toppen
Ser at du har tatt mange av de samme prøvene som jeg tok på Balder - tok over 60 jeg også

Jeg vil anbefale deg å ta de tilskuddene som legen foreslår, for jeg ser at du ligger ganske lavt på en del ting. Selv har jeg i ca. 5 mndr gått på høydose B-vitaminer, fått på resept, og syns jeg er kvikkere enn på lenge. Selvfølgelig har vel ett år med thyroid også gjort susen, og litt Cortef, D-vitaminer og andre saker
. Men uansett, når diverse stoffer mangler så kjennes det på formen!
Du har lavt B12 ja, så vær glad for stikkene du får
. Ref. ved Furst er 170-650. Selv hadde jeg 346 og slipper unna med superB-mixen til mange hundre kroner! Dyrt er det jo med alle disse remediene, men jeg tenker som så at når man bare går og hangler uten å ha glede av tilværelsen, så kan man like gjerne betale noe ekstra i håp om at det hjelper. Og man vet jo ikke HVA som hjelper, før diverse ting er utprøvd!
SHBG er veldig lavt. Jeg tok ikke det på Balder, men har tatt tidligere her lokalt, og her er ref. 18-144. Det står også på lab-sidene at det er lavt ved hypotyreose, og også ved skade i hypofyse/hypothalamus. Du har ikke antistoff, ser det ut for. Har de vurdert om ditt lave stoffskifte er sekundært - altså skyldes hypofysesvikt? Ikke så uvanlig det - jeg er nok i den båsen! Testosteron skal forøvrig vurderes opp mot SHBG, og om begge er lave så må de vel gjøre noe med det. Du er jo fortsatt en ung mann
. Alle hormoner har jo en sammenheng/innvirkning på hverandre. Og er "hormonsjefen", hypofysen, i ulage, så kjennes det absolutt!
E-vit. er veldig lav (14-50). Ta tilskudd! Samme med D. Har du målt både lageret D,25-OH og det aktive D,1,25-(OH)2? Ref.verdiene er henholdsvis 37-131 og 39-193. Jeg hadde lagernivå på 85 og fikk beskjed om å ta en del D-vit. gjennom vinteren. Du finner forresten alle ref.verdiene om du går inn på Furst (som Balder bruker til disse prøvene).
Ellers vil jeg nevne det legen din sa om opptak av Levaxin og "hodefunksjon". Der er det nok mangel på T3 som gjelder, og vil absolutt bedres med tilskudd av Liotyronin, eller overgang til thyroid. Sats på det siste! Har skrevet det før her inne, at jeg for mange år siden var på et foredrag med Helge Oftebro, der han poengterte at spesielt hjernen lider under mangel på T3! Så du har nok enda noen uprøvde veier å gå - lykke til
Uff - nå må jeg komme meg til sengs. Travle tider her i huset nå, så jeg er vanligvis bare kjapt innom og skumleser det viktigste om dagen - har ikke tid til å skrive
. Holder nemlig på med å skifte kjøkken - har revet ut alt og bygger opp igjen nytt fra bunnen! Så noe gledelig skjer det da likevel iblant .
Lignende tråder
-
Jeg har hatt lavt stoffskifte i ca 4 år
Av Caramella i forumet Lavt stoffskifteSvar: 20Siste melding: 23-03-08, 22:24 -
Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
Av Skyggehodet i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 14Siste melding: 05-02-08, 11:53 -
Hvor lenge kan man ha hatt lavt stoffskifte?
Av Skyggehodet i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 14Siste melding: 05-02-08, 11:53 -
Jeg har hatt lavt stoffskifte (Hypothyreose) siden tidlig på 90-tallet
Av Thomasine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 13-01-08, 19:12 -
Har sikkert hatt lavt stoffskifte siden fødselen
Av Alani i forumet Lavt stoffskifteSvar: 51Siste melding: 18-05-05, 19:30

Svar med sitat

Bokmerker