Sitat Opprinnelig skrevet av I-D-M Vis post
..
I går sa jeg til henne at dette er som et mareritt. Jeg greier ikke å bo med henne lenger. Jeg vil vekk. Kan man kaste henne ut? Kan jeg bare stille tingene hennes utenfor? Jeg hadde vel gjort det om jeg kunne fremfor å ha en i hus som bare trekker meg ned. Det kunne kanskje vært tungt til å begynne med, men jeg vet at jeg vil greie å bygge meg opp igjen uten henne. Hun sier bare at hun ikke orker diskusjonen en gang til og at hun ikke vil bli dradd ned sammen med meg. Sa til henne at det driter jeg i. Hun er da høyst involvert. Hun kan ikke lukke øynene til at vi er i en situasjon ingen ønsker. Så hvorfor må vi bo sammen? Hun har gjeld i mitt navn. Hvis hun ikke betaler den gjelden så blir det jo mitt problem. Alternativet da er å selge alt og nekte henne hennes andel i huset. Skal hun greie å betale den gjelden så må hun bo her. Hun greier ikke noen 1000 i måneden pluss husleie, mat og annet til generell livsførsel. Hennes enkle syn på det er at jeg må bo her for at hun skal kunne bo her også. Hun liker seg her da tydeligvis. Jeg spurte henne om jeg fikk dra om hun ordnet finansiering til dette stedet selv. Det var helt ok. Kunne stikke på timen da. Jeg greier ikke å forholde meg til noe slikt. En som på en måte er helt avhengig av meg og samtidig gir totalt faen i meg. Noen ganger når jeg våkner blir jeg møtt med en slik grusom følelse inni meg at jeg ikke tror det er sant. Det er ikke mulig å føle seg så ille tenker jeg. Jeg vil bare tilbake i søvn, men det går ikke.

.. Tanken jeg har nå er jo å kontakte megler rett etter nyttår og få solgt her. Greia med å fordele ting, vaske, pynte og rydde opp føles helt uoverkommelig. Og selv om hun er med på det så er det ikke så mye hjelp å få fra henne. Hun orker veldig lite selv, og det å jobbe sammen med henne er bare stress. Jeg er uenig i nesten alle løsningene hennes da de ikke føles grundig nok.
..
I all verden!! Hvor gammel er hun egentlig??!
Vell - du har åpenbart ikke nådd fram til denne egoisten på egen hånd -
kanhende du vil sjekke ut en annen form for megling?
http://www.bufetat.no/familievernkontor/

pssst: du har bidratt plenty til forumet;
med det første innlegget i denne tråden - alene - bidrar du med mye av deg selv;
så tenk du ikke mer på det iallefall