Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Tråd: Min 19 årige søn
Threaded View
-
08-11-16, 10:26 #8
Sv: Min 19 årige søn
Godt at høre om resultatet af biopsien.

ALAT
(10-70)TSH
(0,65-4,8)FT4
(12-22)FT3
(3,1-6,8)12.10. → 75 2,75 24,5 ? 28.10. → 127 ↑ 5,20 ↑ 20,0 ↓ 5,7 1.11. → 90 ↓ 4,05 ↓ 19,5 ↓ ?
Det ser mere ud til, at det muligvis ikke er så meget stofskiftet, som er "mærkeligt", men mere leveren, som kan være grunden til, at TSH opfører sig som den gør. Det er tydeligt (som det kan være ift. kun tre målinger), at TSH følger ALAT, og det kan have nogle, ikke direkte til stofskiftet relaterede årsager, som f.eks. "(bindings)protein-forstyrrelser". Synd, at de har målt FT3 kun en gang, idet "bevægelserne" i FT3 kan også bruges til at vurdere evt. afvigelser i leverfunktionen. (The relationship between the thyroid gland and the liver).
Hvad med, at I udvider tidsbestillingen i morgen, til en dobbelt tid? Det plejer jeg gøre, når jeg skal af sted, så både bughulen og bryst/hals bliver undersøgt på en gang. Det vil Hancke ikke have det mindste imod, ved jeg.
Det føles, som at "se" på din drengs lever inkl. omgivelser er mindst lige så vigtigt, som halsen. Desuden, når UL af halsen ikke viser noget abnormt, frygter jeg, at du vil bekymre dig alligevel... så UL af "resten" af "barnets" indre organer, vil helt sikkert spare dig for mange bekymringer på et u-konkret grundlag.
"Barnet" er kun 19 år, og drenges pubertet er ikke helt over før de bliver i omegnen af 21-22 år. I puberteten kan der forekomme en hel del af ujævn funktion i adskillige organer, så hold igen med (for mange) bekymringer, til der evt. foreligger noget mere håndfast.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Min 11-årige datter sliter
Av Porla i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 29Siste melding: 06-01-13, 10:37

Svar med sitat

Bokmerker