Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Threaded View
-
07-03-16, 01:01 #4
Sv: Gravid uke 26, lavt fT4/TSH
Det varierer fra labratorium til labratorium.
Mine prøver blir testet på Sørlandet sykehus og der er referanseområdet 11-22.
Andre steder kan det være 10-20 og andre steder andre tall enn det også.
Det normale for de aller fleste vil være å ligge i det øvre området og for noen, faktisk rett over.
Hvis du krever kopi av prøvesvaret, noe du har full rett til, så vil referanseområdet ofte stå. Står det ikke, så vil du kunne finne det ved å søke på der de er testet.
Er ikke FT3 tatt, så ville jeg bedt om å få ta nye prøver, TSH, FT3, FT4 så nær klokken åtte som mulig. Hormonene våre varierer gjennom dagen og referanseområdet går ut i fra at de er tatt klokken åtte.
Jeg ville også bedt om at B12, ferritin og d-vitaminer sjekkes, da disse faller når stoffskiftet faller og disse kan hver for seg gi de samme symptomer som lavt stoffskifte.
Lignende tråder
-
For lavt stofskifte og svært ved at blive gravid
Av FKHS i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 29-05-12, 05:15 -
Gravid og lavt stoffskifte
Av pling i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 2Siste melding: 17-02-12, 21:02 -
Lavt stoffskifte og prøver å bli gravid.
Av piah87 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 14Siste melding: 08-02-11, 21:18 -
Gravid med lavt stoffskifte, og sliter med søvn.
Av shnuppii i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 6Siste melding: 20-01-10, 08:38 -
Prøver og bli gravid og lavt stoffskifte! OPPDATERT
Av Destiny85 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 7Siste melding: 31-10-07, 19:08

Svar med sitat
Bokmerker