Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Hybrid View
-
14-01-16, 13:34 #1
Sv: Tenketråd om progesteron og østrogener
Anisa - jeg har ikke dypdykket veldig i dette emnet, men setter på min huskeliste.
Jeg har neppe åpenbar DHEA-mangel, men usikker på pregnenolone.
Jeg vet ikke hva som har skjedd, men før jul måtte jeg redusere noe på Erfa pga svetting og uro. Det tok noen dager før jeg forsto at jeg skulle forsøke en liten reduksjon, og det hjalp. Det kan hende jeg må redusere ytterligere, men jeg får bare lytte til kroppens signaler videre.
Det kan ha vært at jeg bytta jod-tilskuddet. Den jeg bruker i dag inneholder kaliumjodid og jod, men den forrige inneholdt kun ammoniumjodid. En bommert fra min side, men det kan ha vært avgjørende.... Noe annet vet jeg ikke om. Jeg tør nesten ikke tenke tanken på at det kan være en ørliten mulighet for at kroppen reparerer seg selv, eller at følsomheten i vevet har blitt bedre når det gjelder stoffskiftehormoner. Hvem vet. Det får tiden vise.
Progesteronkremen brukes fortsatt jevnlig som før, og det følte behovet for daglig smøring har forsvunnet, og jeg smører fortsatt mellom eggløsning og menstruasjon.
-
14-01-16, 14:55 #2
Sv: Tenketråd om progesteron og østrogener
At kroppen selvreparerer når den får mer av det den trenger er det ingen tvil om. Jeg har blitt bedre i det meste i flere år etter overgang til Erfa... Nå har jeg vel 4 år på Erfa og har vel sakte men sikkert blitt bedre i mange vonter. Til og med de vinterlige, tilbakevendende musearmene tar kortere opphold enn før.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Progesteron krem
Av janis i forumet ProgesteronSvar: 3Siste melding: 09-11-11, 17:51 -
Progesteron krem
Av janis i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 3Siste melding: 09-11-11, 17:51 -
Ekstremt lave østrogener og kæmpe hårtab.
Av Annie i forumet Andre hormonerSvar: 28Siste melding: 03-02-10, 12:23 -
Progesteron
Av Marianne i forumet ProgesteronSvar: 0Siste melding: 03-08-06, 22:10

Svar med sitat

Bokmerker