En normal dose armour/erfa for et voksent menneske er på 120-180mg, men det er heller ikke uvanlig å måtte ha mer i starten.
En god del opplever dessuten at de må helt over og ikke kan blande med levaxin. I de tilfellene virker det ofte som at det å beholde levaxinen holder igjen stoffskiftet i kroppen selv om hormonene finnes i blodet.

Du er ikke overdosert etter symptomene du beskriver. Jeg (dette er min mening, ikke noe annet) oppfatter det mer som at du er underdosert. For min egen del har jeg best effekt av å ta NDT om kvelden, etter tannpussen. Det sørger for at jeg sover godt og god søvn er starten på en god dag. Husk også at en kropp som heler seg selv ofte sover mye, men du burde i det tilfelle merke at du ble mer uthvilt og etterhvert fikk mer energi av søvnen.

Når du går med tillegg eller helt på NDT så er det dessuten forventet at TSH skal havne ned mot 0/umålbart, så den kan man ikke styre etter. Det er fT3 og fT4 som er viktige. (Jeg antar at det er TSH du snakker om når du skriver HCG?)