Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Threaded View
-
01-12-15, 07:12 #9
Sv: Lavt stoffskifte og spontanabort.
TSH er en markør som sier at kroppen din ønsker å øke stoffskiftet, men at det av ulike grunner ikke responderer så raskt som ønsket. Årsaken til det kan være flere - naturlige variasjoner, sykdom eller jodmangel f.eks.
mhp stoffskifteprøver så bør dessuten de tas så tidlig på morgenen som mulig siden TSH også har naturlig døgnvariasjon.
Du trenger et fullt stoffskiftepanel og da er minimum av prøver du trenger i første omgang:
- TSH
- fT4
- anti-TPO
helst bør du også ha disse prøvene
- fT3
- jod (i døgnurin - for å utelukke gammeldags jodmangel som årsak til høy TSH)
- jern-panel
- folat
- vitamin-d
Jeg har sikkert glemt noen. De fleste har du nok tatt ifm. graviditet? Be om en utskrift av prøvene dine, som også inneholder referanseområdene for det laboratoriet som brukes i ditt område, så er det enklere å si noe fornuftig.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
Spontanabort p.g.a stoffskiftet?
Av pling i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 4Siste melding: 11-10-10, 13:29 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Blodprøver "innenfor normalen" og spontanabort
Av Miriam i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 5Siste melding: 24-03-09, 20:04 -
Spontanabort og høy TSH
Av cassy i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 11Siste melding: 10-01-07, 08:11

Svar med sitat
Bokmerker