Viser søkeresultater 1 til 3 av 3

Threaded View

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Dr. Weetman om utílfredse hypothyreose-patienter

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Her kan man følge med i en halvtimes lydoptagelse af dr. Weetmans tale afholdt fredag, den 26. april 2013, klokken 9:10 om formiddagen. Emnet, dr. Weetman har beriget de amerikanske endokrinologer var Challenges of Therapy: Dissatisfaction with Thyroid Hormone and Somatization Disorder
    Jeg ved ikke, om nogen her eller gæster har lyttet til dr. Weetmans lydoptagelse og har set de plancher, han valgte til at illustrere sin tale med?

Ca. 1 minut og 37 sekunder inde i talen, viser han et billede i starten af sit talk, og udpeger dette billede som eksempel på et klassisk udseende af hypothyreose, underforstået - alle som IKKE ser, som denne kvinde (før og efter behandling) har ingen grund til at klage. Han (mis)bruger dette billede til at "bevise" at "behandlingen" (bemærk - SYNTETISK) "really, really works".

Nu vil jeg lige minde om, at dr. Weetman er en svoren fjende af behandlingen med NDT (natural desiccated thyroid), og jeg kan derfor slet ikke forstå, hvorfor bruger han billede af en kvinde behandlet med netop NDT, som bevis på at det er den syntetiske T4-efterligning, der virker?

Kvinden på billeder har levet i 1800-tallet og det er ganske vist, at hun blev behandlet og har opnået forbløffende bedring, men hun var ikke behandlet med 12,5 - 25 mcg syntetisk levothyroxine og vurderet efter 8 uger, som Weetmans tekst på planchen viser, da han har holdt sin tale for de amerikanske endokrinologer i 2013.

I virkeligheden viser billederne en 46-årig kvinde M.H.A. syg af hypothyreose i 4-5 år før hun kom i behandling med NDT ("natur-thyroid"), og billedet til højre viser effekt af behandlingen efter syv måneder.

Hendes behandling bestod af thyroid-ekstrakt som injektion en gang hver anden uge. Alle symptomer forsvandt stille og roligt, med undtagelse af temperatur. Hendes kropstemperatur var fortsat for lavt, men blev normaliseret efter at intervaller af injektioner med thyroid-ekstrakt blev ændret fra hver anden uge, til hver uge.

Efter 13 måneder havde M.H.A. det så godt at lægerne troede at hun var helbredt, og havde afbrudt behandlingen. I løbet af et par uger vendte lavt stofskifte tilbage og behandlingen måtte genoptages.

Hendes tilfælde er beskrevet på side 449-451 i The British Medical Journal udgivet den 27. august 1892. Altså... 16 år før T4 blev isoleret fra skjoldbruskkirtler i et laboratorium, 27 år før formlen for det syntetiske T4 overhovedet blev fundet, og i omegnen af 60 år før den industrielle produktion af den syntetiske T4-efterligning kom i gang, og det syntetiske T4-efterligning blev indført som behandling af lavt stofskifte, så hvorfor mon dr. Weetman benytter i sine foredrag netop disse historiske billeder fra længe før den syntetiske T4-efterligning overhovedet var opfundet?

Hvis behandlingen med det syntetiske T4-efterligning er så effektiv som dr. Weetman bliver ved med at påstå, burde der så ikke være rigeligt med før og efter billeder af patienter velbehandlet med den syntetiske T4-efterligning?

Et muligt svar på dette spørgsmål kan blive, at hos ældre patienter behandlet med syntetisk T4-efterligning - stort set er der ikke megen forskel mellem før og efter at behandlingen er startet. Det går enormt stærkt ned med tilstanden og udseendet når de hypothyroide kvinder i syntetisk behandling går ind i overgangsalderen, og efterfølgende, så Weetman er nærmest dømt til at (mis)bruge gamle billeder af vellykket behandling af lavt stofskifte, for at understøtte sine usande pointer... i forventning om at hans lægekolleger (selvfølgelig) aldrig har set og læst de gamle dokumenter?

What can I say? Er Weetman en løgnhals? Eller er han værre?
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Genoptræning af endokrine patienter.
    Av Anisa i forumet Emner startet av Anisa
    Svar: 15
    Siste melding: 11-08-11, 13:35
  2. Danske patienter er passive
    Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdom
    Svar: 0
    Siste melding: 29-01-09, 16:11

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg