Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
10-10-15, 00:02 #6
Sv: Dr. Jan Kvetny, Næstved Sygehus
Nej. Ikke i Region Sjælland. Jeg bor i Region Sjælland og for et par måneder siden skrev jeg til Det Sundhedsfaglige råd for endokrinologi i Region Sjælland og bedt om svar på følgende spørgsmål: "hvilke andre løsninger tilbyder Region Sjælland patienter behandlet for lavt stofskifte, såfremt behandlingen med syntetisk T4 ikke fungerer efter hensigten, og andre mulige sygdomme/tilstande er udelukket?"
Svar, jeg har modtaget lyder således:
"2.: Det andet spørgsmål relaterer sig til det problem, at behandling med T4 alene ikke altid har den ønskede effekt.
Det er noget alle (både praktiserende læger og speciallæger på hospital) er opmærksomme på – og der kan være individuelt vekslende forklaringer:
F.eks. forkert T4-dosis, anden udiagnosticeret sygdom (f.eks. D-vitaminmangel, gluten-allergi, binyrebarkinsufficiens, hypoparathyreoidisme, m.m.).
Livskvaliteten er nedsat hos nogle (hos 5 – 10%) på trods af tilsyneladende optimal T4 behandling. Der foregår en del forskning på dette og andre områder, og vi håber på sigt at kunne udvikle og afprøve nye behandlinger.
Indtil vi har nye forskningsresultater vil vi undgå utilstrækkeligt dokumenterede behandlinger (med Thyroid eller T3), som potentielt kan medføre betydende bivirkninger på længere sigt."
Hvilke "bivirkninger"?
Jeg er selv i sådan en utilstrækkeligt dokumenteret behandling (med Thyroid) på ottende år, og jeg har ikke oplevet andre "bivirkninger" end total bedring, efter 29 Eltroxin-år hvoraf de 25 dybt nede i totalt helvede.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat

Bokmerker