Sitat Opprinnelig skrevet av Uregistrerte Vis post
Har i ret i jeres indlæg at:
Dr Jan Kvetny er er udelukket fra den danske lægestand?
Burde den lægevidenskabelige "verden" i Danmark skamme sig!!!!!
Han hjalp så mange mennesker med at få livet tilbage!!!!
Hej Helle

Vi ved ikke, om Kvetny er udelukket fra den danske lægestand. Vi bygger vores mistanke om grunden til hans fravær på den måde, hvorpå Næstved Sygehusets læger tager imod Kvetnys patienter.

En af hans patienter beskrev sin sidste konsultation i Næstved således:

Jeg vidste ikke dr. Kvetny var syg og at jeg skulle tale med en anden læge i stedet. H*n sagde, at h*n tvivlede på at dr. Kvetny kom tilbage. H*n var venlig, men h*n sagde, h*n var urolig over mine blodprøver, fordi T3 var for højt i referenceområde, og TSH var alt for lavt. H*n sagde at dr. Kvetny lå meget højere i dosering end andre læger, og at jeg skulle være opmærksom på alle symptomer fordi de kunne være tegn på højt stofskifte p.g.a. overdose af medicin. Jeg har ingen symptomer. Jeg har det godt og meget bedre and dengang jeg spiste Eltroxin, men h*n har advaret mig alligevel. H*n har gjort mig urolig. Jeg ved ikke hvad jeg skal tænke nu. Har dr. Kvetny behandlet mig forkert? Skal jeg være bange for at blive syg igen, selv om jeg har det rigtig godt nu? Er det bedst at jeg går tilbage til Eltroxin? Hvad skal jeg gøre?

Det lyder ikke som at andre Næstved-læger er enige med dr. Kvetny, vel? I læge-miljøet hersker der mange uskrevne kollegiale regler, og det er fuldstændig udelukket, at man går så åbenlyst mod en kollega, medmindre man ikke regner med at skulle arbejde sammen igen.

Vi kunne ikke svare denne patient på hendes spørgsmål, fordi hun har mere brug for lægehjælp end for tilfældige svar, hun alligevel ikke ville vide, hvad hun skulle stille op med. Vi har derfor rådet hende til at kontakte en privat lægeklinik i Lyngby, hvor hun har chancen for at få den lægehjælp hun trænger til. Fordi det bliver i hvert fald ikke i Region Sjælland, ser det ud til.

Vi har ingen aftaler om at reklamere for nogle læger, frem for andre. Det er kun fordi at nogle af vores brugere har gode erfaringer med denne klinik, at vi har anbefalet denne person, at kontakte den.

Vi ønsker dig det bedste, og at du får lov til at forblive i den behandling, der gør dig godt.