Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Threaded View
-
01-10-15, 12:06 #20
Sv: Tilbake på forumet.... :-)
Nå tenker jeg høyt…

Jeg har lest mer om hyponatremi og SAIDH og det har fått meg til å tenke. Jeg har hele tiden ment at «ett eller annet» skjedde ifm den tarminfeksjonen sommeren 2014 hvor jeg tok av fem kg i løpet av 1 ½ uke. Jeg ble syk rett før ferien, men jeg trodde (håpet) det var en omgangssyke som ville gå over i løpet av et par dager. Ferien gikk til Sør-Afrika så det lå langt inne å skulle avbestille.
Jeg var innom et apotek i Johannesburg for å høre om de kunne ha noe «heksebrygg» som kunne hjelpe bedre enn Imodium. Det hadde de ikke, men hun som ekspederte meg så nøye på meg og ga meg et par poser med elektrolytter – pulver som skulle blandes i vann. Jeg kan ikke huske om det hjalp eller ikke…
På otsuka.no finner jeg denne artikkelen:
A. Hyponatremi klassifiseres utifra væskebalansen i kroppen:
1. For lite væske forårsaket av væsketap via nyrene, f.eks. diuretika eller forårsaket av tap via mage-tarmkanal, f.eks. brekninger/diaré. Her foreligger et kombinert salt- og væsketap, dog er salttapet større.
2. For mye væske, på grunn av f.eks. hjertesvikt, leversvikt eller nyresvikt. Vannmengden i kroppen ( ekstracellulært) er vesentligt større enn saltmengden noe som gir en relativ hyponatremi.
3. Ved hverken for lite- eller for mye væske men lett økt vannmengde i kroppen (ekstracellulær volum) uten saltmangel. Forårsaket av SIADH, se under avsnittet (Hva er SIADH), alvorlig mangel på skjoldbruskkjertelhormon eller binyrebarksvikt.
Er det mulig at den tarminfekssjonen førte til 1.? Kan 1 gå over i 3…?
Jeg drikker en kopp te når jeg kommer på jobb ca. kl 8 og tar en ny ca kl. 9 – 9.30. Kan det være årsaken til at kroppen blir stresset?
Er jeg helt på jordet?
Lignende tråder
-
Tilbake på forumet dessverre:( Nå er det synsforstyrrelser jeg må spørre om igjen
Av gutt_81 i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 8Siste melding: 28-12-10, 21:42 -
Hei, jeg er tilbake - nå med Graves
Av Majsa i forumet Graves sykdomSvar: 4Siste melding: 06-06-09, 11:22 -
Oi oi oi oi !!!!!!! FORUMET ER TILBAKE!!!!
Av Thomas W H i forumet Om forumet genereltSvar: 4Siste melding: 25-01-09, 21:45 -
tilbake fra legen
Av mokki i forumet Hos legenSvar: 48Siste melding: 19-06-06, 12:33 -
tilbake igjen
Av tone i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 14-10-05, 23:17

Svar med sitat

Bokmerker