Sitat Opprinnelig skrevet av Uregistrerte Vis post

Men så har jeg byttet fastlege, til en som er veldig pliktoppfyllende, og det er jo bra i og for seg, den gamle legen har bare latt dette slure og gå, og gadd ikke sjekke så ofte.
Men den nye kalte meg inn og ga beskjed om at jeg har for lavt stoffskite enda, og ville derfor sette meg opp på 150 to dager i uka og resten på 100. Jeg tar altså 150 tirsdag og torsdag, og 100 de andre dagene.
Men etter doseøkningen har jeg blitt veldig syk.
Hjertebank, kaldsvetting under trening, frysninger bare jeg snur på hodet, og veldig mye annet. Spesielt på fredager er jeg veldig dårlig, er så slapp at jeg ikke orker å stelle meg før langt utpå ettermiddagen.

Mvh Britt
Hei! Fint at den nye legen din prøver å hjelpe. Men det er ikke så lurt å ta så forskjellig mengde hormoner som han mener du skal gjøre. Det er min mening som kanskje andre vil bestride. Hans forslag til økning er 100 µg i uka, noe som tilsvarer cirka 15 µg per dag.
Da skaffer du deg tablettdeler og lager en passende dose ved hjelp av den. Altså ca. 115 µg per dag.

Å hoppe fra 100 til 150 i en jafs er heller ikke smart. Kanskje fra 50 til 100, men ikke fra 100 og oppover.

Overdosesymptomer kan oppstå (ifølge nå avdøde Dr. John C. Lowe) av at det finnes underliggende faktorer som ikke fungerer bra sammen med stoffskiftehormonene. Dette kan være dårlige matvaner, kortisol eller andre hormonproblemer, dårlig regulert blodsukker eller medisiner som går dårlig sammen med stoffskiftehormonene.

100 µg T4 + 20 µg T3 er i seg selv (fremdeles ifølge Dr. Lowe) en så lav dose at den ikke er årsak til overdosesymptomer. Men det er godt mulig (dette kommer fra meg) at overgangen fra 100 til 150 har gjort dette mot deg.

Du skrev også noe om trening. Jeg håper du er tålmodig og ikke presser en stoffskiftesyk kropp til mer trening enn den er interessert i Lykke til