Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Threaded View
-
02-09-15, 12:41 #8
Sv: overdosert eller tåler ikke?
Hei! Fint at den nye legen din prøver å hjelpe. Men det er ikke så lurt å ta så forskjellig mengde hormoner som han mener du skal gjøre. Det er min mening som kanskje andre vil bestride. Hans forslag til økning er 100 µg i uka, noe som tilsvarer cirka 15 µg per dag.
Da skaffer du deg tablettdeler og lager en passende dose ved hjelp av den. Altså ca. 115 µg per dag.
Å hoppe fra 100 til 150 i en jafs er heller ikke smart. Kanskje fra 50 til 100, men ikke fra 100 og oppover.
Overdosesymptomer kan oppstå (ifølge nå avdøde Dr. John C. Lowe) av at det finnes underliggende faktorer som ikke fungerer bra sammen med stoffskiftehormonene. Dette kan være dårlige matvaner, kortisol eller andre hormonproblemer, dårlig regulert blodsukker eller medisiner som går dårlig sammen med stoffskiftehormonene.
100 µg T4 + 20 µg T3 er i seg selv (fremdeles ifølge Dr. Lowe) en så lav dose at den ikke er årsak til overdosesymptomer. Men det er godt mulig (dette kommer fra meg) at overgangen fra 100 til 150 har gjort dette mot deg.
Du skrev også noe om trening. Jeg håper du er tålmodig og ikke presser en stoffskiftesyk kropp til mer trening enn den er interessert i
Lykke til
Lignende tråder
-
Overdosert? Eller hva skjer?
Av kamp i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 49Siste melding: 08-03-11, 08:23 -
Når tarmen ikke tåler langsomme karbohydrater
Av Vigdis i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 0Siste melding: 29-03-10, 08:15 -
Jeg er så tungpusten! Tåler jeg ikke Levaxin & Liothyronin?
Av Flower i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 8Siste melding: 29-12-09, 18:03 -
Da stoffskiftet ble lavt, tåler jeg ikke alkohol lenger.
Av camomilla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 06-03-09, 10:54 -
Ikke alle blir bra på Levaxin. Er dette et bra svar eller ikke?
Av Sonja Midtlien i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 05-04-05, 08:40

Svar med sitat
Bokmerker