Hei, jeg skulle kanskje ha lagt inn et eget innlegg, men har ikke funnet ut hvordan forumet fungerer ordentlig enda.

Problemet mitt passer godt inn til trådstarters.

Jeg gikk på 100 (Levaxin) hver dag og hadde det helt greit, litt slapp men ellers fin og har egentlig aldri kjent noe til symptomene på lavt stoffskifte annet enn at jeg blir veldig fort sliten.
Men så har jeg byttet fastlege, til en som er veldig pliktoppfyllende, og det er jo bra i og for seg, den gamle legen har bare latt dette slure og gå, og gadd ikke sjekke så ofte.
Men den nye kalte meg inn og ga beskjed om at jeg har for lavt stoffskite enda, og ville derfor sette meg opp på 150 to dager i uka og resten på 100. Jeg tar altså 150 tirsdag og torsdag, og 100 de andre dagene.
Men etter doseøkningen har jeg blitt veldig syk.
Hjertebank, kaldsvetting under trening, frysninger bare jeg snur på hodet, og veldig mye annet. Spesielt på fredager er jeg veldig dårlig, er så slapp at jeg ikke orker å stelle meg før langt utpå ettermiddagen.

Jeg har også fått forstoppelse etter at jeg økte dosen, og siden jeg har det, og blodprøvene nå er fine, mener legen at det at jeg er syk ikke har noe med doseøkningen å gjøre. Jeg syns det er rart om det ikke er den som gjør det, for jeg har før dette stått på 100 i tre år og som sagt ikke vært syk i det hele tatt. Legen mener at jeg burde fått diare og ikke forstoppelse om jeg var overdosert.

Jeg har nå gått tilbake til 100 på egenhånd for å sjekke om jeg blir bedre, men er det farlig å gå med lavt stoffskifte over lengre tid (det blir jo til det om jeg skal stå på 100 som før)?
Jeg vet ikke helt hva annet jeg skal gjøre, jeg vet bare at jeg ikke kan gå å ha det sånn, og nå er der ingen hjelp å få hos legen i fht dette siden prøvene er fine, og han da heller ser etter andre sykdommer enn stoffskifteproblemer i fht de symptomene jeg har, men han finner ingenting (som forventa).

Kan blodprøvene vise feil?
Føler at dere her inn har mer greie på dette enn legen..

Mvh Britt