Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Hybrid View
-
09-07-15, 15:11 #1
Sv: Edzard Ernst gør op med alternativ behandling
Eller kan man også sigte endnu bredere end blot statistikker udtaget af patientjournaler, når man "undersøger" effekten af enten en bestemt kost, eller medicinsk behandling, hvis man sammenkører medicinske og øvrige samfundsregistre, for at få det såkaldte "helhedsbillede" frem.
Således "undersøgt" viser det sig, at influenzavaccinen beskytter også mod dødsfald som følge af fald-, slag- og trafikulykker, samt dødsfald som følge af brand og hjerstesygdom.
"Mange studier viser det kan være 50-90% mindre dødsfall i gruppen som er vaksinert. Tom Jefferson som er sjef for Cochrane sin vaksineavdeling forklarer dette fenomenet enkelt for oss:"
«For en vaksine å redusere dødeligheten med 50 prosent og opp til 90 prosent i enkelte studier, betyr det at den må forhindre dødsfall som ikke bare er fra influensa, men også fra fall, branner, hjertesykdom, slag, og bilulykker. Det er ikke en vaksine, det er et mirakel.»
Kilde: Studier viser influensavaksinering også forebygger dødsfall fra drukning, husbrann og bilulykker (Kilden.no)• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
10-07-15, 10:05 #2
Sv: Edzard Ernst gør op med alternativ behandling
Den evidensbaserte tragedie er at den går ut ifra at alle mennesker er like. Så lenge man ikke klarer å sile tilfellene godt nok, så vil også "evidensen" sprike.
Jeg er et enkeltstående eksempel på at man kan få trange bihuler og påfølgende bihulebetennelse av mel, men siden jeg er nettopp enkeltstående, så er det ikke "evidens".. Problemet er bare det at vi som søker hjelp for slike problemer er enkeltindivider, og ikke "fiks ferdig grupper" som man kan putte i en bås og teste. Alle bihulebetenneser kommer ikke av mel, og alle mennesker får ikke bihulebetennelse av mel. Jeg foreslår heller ikke at bihulebetennelser generelt burde behandles med en glutenfri dtiett, men for noen vil det antakelig være verdt å prøve.
Evidens? Tja... når vi noen få blir mange nok... DVS lenge etter at vi har testet på bakgrunn av anekdoter...
Man burde opparbeide bredde i behandlingsprotokoller i stedet for å søke etter en allmenngyldig sannhet. Sålenge vi mennesker ikke kommer fra samme støpeform vil heller ikke en enkelt behandlingsform fungere for alle.
Jeg er stygt redd for at det er profesjonsrivalisering ute og går... og at pasienten blir stående klemt i midten - uten alternativer om evidensbasert legemiddelindsustri får det som den vil.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Alternativ kur for galdesten
Av Anisa i forumet Alternativ behandlingSvar: 4Siste melding: 13-05-09, 11:13 -
Naturmedisiner? Alternativ behandling?
Av Zena i forumet Alternativ behandlingSvar: 2Siste melding: 24-11-07, 14:10 -
Armour er ikke alternativ medisin
Av i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 16Siste melding: 08-09-07, 19:10 -
Alternativ behandling ved hyperthyreose?
Av hanne i forumet Høyt stoffskifteSvar: 0Siste melding: 08-08-05, 18:18 -
Alternativ behandling
Av Hilma i forumet Alternativ behandlingSvar: 1Siste melding: 17-04-05, 18:22

Svar med sitat

Bokmerker