Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
02-07-15, 12:36 #5
Sv: Is Google Making Us Dangerous?
Hej igen
Ikke for usammenhengende og kjapt... for mig at forstå hvad du mener, og... jeg er enig. Igen.
Jeg mener ikke, at man absolut skal have en doktorgrad, før man skal have ret til at beskæftige sig med faglige emner.
En dårlig læge, er så absolut mere farlig for patienter, end en dygtig blogger ("Mange leger er fortsatt en fare for sine pasienter. Allmenpraktiserende leger er ofte alene med pasientene og det føres ingen kontroll med behandlingen de gir." Kilde: Aftenposten d. 2. februar 2008), men en bestemt vending er jeg dog enig i, i artiklen du henviser til:
"- Vi vet at særlig ungdommer følger rådene som gis av bloggere. I den grad du gir tips, har du derfor et kjempeansvar."
Omskrivet til at passe med i vores hypo-verden, bliver det til:
"- Vi vet at særlig pasienter med lavt stoffskife følger rådene som gis av lavt-stoffskifte-hjemmesider. I den grad de gir tips, har de derfor et kjempeansvar."
Nogen gange frygter jeg et tidlig stadie af intellektuelt forfald hos mig selv... siden jeg øjensynligt ikke magter at forklare baggrunden for mit ærinde med denne tråd? Det netop er ansvaret for, hvordan man ordlægger sig på Nettet, når man formidler hypo-viden til hypo-mennesker, min anke alene går på.
Alene formen og ordvalg i måden, man forfatter en bestemt (internet)artikel på - kan lede til flere vidt forskellige pointer. Måden man formulerer "nyheden" fører til bestemte konklusioner... Tilsigtet eller utilsigtet. Befordrende eller skræmmende for læsere, afhængig af, hvilke øjne der skriver og hvilke øjne der læser.
En underviser i litteratur sagde en gang til mig: "at læse er at se med den andens øjne". Det er derfor udelukkende forfatterens opgave og ansvar, at skrive på sådan en måde, at den minimerer risikoen for misforståelser mest muligt. Det kan umuligt være for meget forlangt.... eller?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Hvorfor (for)blir vi syke?Svar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Svar med sitat

Bokmerker