Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Hybrid View
-
28-06-15, 18:51 #1
Plenadren fra ViroPharma, Belgium

ViroPharma launches Plenadren for rare endocrine disorder (2012)
Plenadren - PREPARATOMTALE (norsk 43 PDF-sider)
Plenadren er et binyrebarkhormon (Min.medicin.dk)
Plenadren (Felleskatalogen.no)
Plenadren - PAKNINGSVEDLEGG: INFORMASJON TIL BRUKEREN (Felleskatalogen.no)
Two bottles of Plenedren in front of me… (Plenadren Diary)
Relatert:
DuoCort (Plenadren) - ny slow release hydrocortison = 1 tablet dagligt (her)Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
28-06-15, 20:11 #2
Sv: Plenadren fra ViroPharma, Belgium
Hei
Ja,det er disse og de er veldig dyre
Betalte ca 2800,- for 50 tbl a 5 mg. Tar to stk/daglig . Fastlegen skulle høre med spesialisten jeg går til om å få de på blå resept . Har ikke råd til å betale dette lenge selv, så jeg prøver nå å argumentere så godt jeg kan. Servakt vedlikeholdsdose er 20-25 mg daglig å jeg tar enda bare 10 mg...... enn at dette skal være så vanskelig å få en god livskvalitet 
Er det flere her som bruker Plenadren?
-
29-06-15, 16:17 #3
Hei
Ja,her humper det å går
Fikk svar fra fastlegen at spesialisten hadde ferie frem til midten av juli.......så da blir det bare å betale nesten 3 tusen for et nytt glass igjen da
Vurdert om jeg skal gå tilbake på prednisolon ,men er livredd for å gå i halvt koma igjen
-
07-07-15, 15:24 #4
Re: Plenadren fra ViroPharma, Belgium
Hei
Er krise her: skulle på apoteket i dag å hente et nytt glass Plenadren som var bestillte. Kommer dit å får høre at det er restet hos grossist og ikke mulig å anskaffe. Vanlige tabletter uten mod.frisering kunne de ikke gi meg da det krevde søknad fra lege pga preparat ikke er registrert i Norge.
Hvordan kommer kroppen min til å reagere på brå slutt av medisin? Kjenner ærlig talt at fortvilelsen kommer snikende, og formen som var så god.....
-
07-07-15, 16:54 #5
Prøv en annen apotekkjede. Jeg opplevde det samme med Erfa. Apotek 1 og Vitus har f.eks ulik grossist (det er de to som er representert her i byen).
Du kan også undersøke om du kan ta ut resept i Sverige(?) dersom det er så nært at det kan være aktuelt å dra dit for å få tak i...Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
07-07-15, 18:49 #6
-
11-07-15, 23:13 #7
Re: Plenadren fra ViroPharma, Belgium
Reddet

Har nå fått tilsendt medisin fra et apotek i Oslo
Gruer meg litt hvis man skal må lete i hele landet for hver gang man skal ha medisiner ..
Lignende tråder
-
DuoCort (Plenadren) - ny slow release hydrocortison = 1 tablet dagligt
Av Anisa i forumet HydrocortisonSvar: 4Siste melding: 16-11-13, 15:46 -
DuoCort (Plenadren) - ny slow release hydrocortison = 1 tablet dagligt
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 16-11-13, 15:46

. Skal ikke si at jeg er bra, men kjenner at det begynner å skje noe. De siste 5-6 dager har jeg kun hatt behov for 2 doser smertestillende, mot 1-2 ganger daglig
så kanskje skjer det et under
Svar med sitat
Har svaret dig

Bokmerker