Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Projektets titel er Health-related quality of life in patients with thyroid disorders; evaluation, scientific validation, internationalization, prediction and clinical intervention og Ulla Feldt-Rasmussen har modtaget næsten 14 millioner skattekroner i støtte til projektet, der forventes afsluttet i 2014.
Selv om det allerede er juni 2015, foreligger der endnu ikke resultater af dette forskningsprojekt, selv om det angiveligt skulle være afsluttet sidste år. Det Strategiske Forskningsråd der har støttet dette projekt, blev nedlagt i april sidste år, og Styrelsen for Forskning og Innovation (under Uddannelses- og Forskningsministeriet), som Det Strategiske Forskningsråd ellers hørte under... indtil videre venter jeg på svar fra.

Ikke fordi jeg forventer mig så forfærdeligt meget af dette projekt... eller af Ulla Feldt-Rasmussen, hvis jeg skal være ærlig. Det videnskabelige omdrejningspunkt bliver sandsynligvis igen-igen Graves-relationen - langt mere prestigefyldt end gement lavt stofskifte, og dette uanset at behandlingen af 99,99999999999999% Graves patienter sædvanligvis ender med lavt stofskifte.

Projektets titel på dansk er: Helbredsrelateret livskvalitet hos patienter med thyroideasygdom: evaluering, videnskabelig validering, internationalisering, prædiktering og klinisk intervention, men altså... så længe den danske lægestand holder fast i at behandle lavt stofskifte hos de forhenværende Graves-patienter (og alle os andre) alene med syntetisk T4, og aggressivt bekæmper alle andre behandlinger... kan jeg ikke se nogen mening i denne forskning. Ikke andet end at næsten 14 millioner kan blive til en hel del brødskiver, så et håndfuld forskere får brød på bordet et stykke tid.

Det bliver spændende at se, om Styrelsen for Forskning og Innovation overhovedet finder dette projekt igen, og i så fald, kan svare på, hvornår resultaterne bliver publiceret.