Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
Hybrid View
-
24-01-15, 14:18 #1
Oppstart med Tyroid (f.eks Armour, erfa, Tyroid-S)
Dette er ikke en lege som kan Thyroid

Har denne legen sjekket binyrebarken din
Å gå rett på en så høy dose ...
du kan bli verre enn noen gang før - fordi;
hvis ditt kortilsol (ref binyrebarken) er ute å kjøre så vil de store T3 dosene bli for tøfft å klare for en utslitt kropp.
Vet ikke hvordan det er for deg å lese engelsk.. - er det litt tungt, så kjør teksten en tur i Google translate
:
http://www.stopthethyroidmadness.com...patients-make/
19 Mistakes Patients Make (or their Doctors make for them!)
#13: GOING UP WITH DOSAGES WAY TOO FAST.
This was observed a few years ago: a doctor put his patient on desiccated thyroid.
One grain,
then 2 grains,
3 grains,
4 grains,
5 grains,
then 6 grains.
But the problem was that he did this within 4-5 weeks!
OUCH.
He started to find himself majorly overdosed with symptoms to match (high heart rate, sweating).
He had to stop for a few weeks… then resume again at one grain and do it
the right way–approx.
1/2 grain raise every two weeks,
slowing down in the 2-3 grain area (and for some, slowing down on even lower amounts).
1 grain = 60 mg -
Korrekt oppstart er 1/2 grain;
men legen din har satt deg på 3 grain allerede..
psssst: det finns ikke noe "samme dose" mtp syntetisk T4 (Levaxin) vs
Tyroid
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
24-01-15, 18:24 #2
Sv: Hvordan man tar armour?
Jeg spurte han spesielt om mine binyreprøver da jeg så at disse ble tatt, men prøvene var helt grei. I og med at jeg hadde brukt prednisolonkur før jul skal jeg ta de en gang til, men da skulle det gå to måneder fra avsluttet kur til prøvene skal taes. Nå gikk det ca en mnd. Jeg spurte om dette så derfor skal vi ta en ny runde. Får kanskje begynne på nytt i kveld da

Er ikke farlig om legene ikke vet alt når man har så mange her inne som hjelper meg, dere er gull verdt
føler meg virkelig velkommen. Hvis man leser her inne finner vel man det meste, men dere svarer tålmodig gang på gang på de samme spørsmålene.
-
09-02-15, 20:48 #3
Jeg mistenker fremdeles binyrene:
Hva slags binyreprøver er det som er tatt? Riktige er å måle i spytt fire ganger gjennom døgnet;
er det det som har blitt gjort? Bare noen uker etter avsluttet prednisolonkur..
Godt å lese at du føler deg velkommen,
men ha i bakhodet at dette er et likemannsforum og at vi hjelper hverandre;
det er ingen av medlemmene her som er leger
Kevlin
-
09-02-15, 21:34 #4
Hei
Ble tatt cortisol i blod....ca 3-4 uker etter prednisolonkur. Ikke spyttprøve.
Fikk med et nytt rekv skjema der jeg skal ta nye blodprøver minimum 2 måneder etter avsluttet kur. Tar de spyttprøver ved alle sykehus?
-
09-02-15, 22:59 #5
Jeg vet jammen ikke om det er noen laboratorier i Norge som gjør det.. - kanskje Haukeland ROAS
Jeg har linket deg til engelskspråklig nettsted tidligere - det var kanskje ikke de smarteste
Et av de første stedene jeg leste var Meretes side - og den er lettlest og ligger nå på forumet
Siden er delt opp i kapitler - tror du like gjerne kan hoppe rett til "Binyrer":
Kevlin
-
10-02-15, 01:36 #6
Man skal kunne få "tampongene" på alle sykehus, men vi har iallefall måtte sende dem selv til Aker.
Kortisol i blod er en veldig dårlig test, for det første så skal prøven tas presis klokken åtte om morgenen, og selv om man tar den da, så får man bare et øyeblikksbilde....og kan dermed selvsagt ikke se om binyrene gjør jobben sin gjennom dagen.
Mistenker du binyrer, så vil jeg absolutt anbefale spyttprøver (du må ha rekvisisjon fra lege på det)
-
10-02-15, 12:07 #7
Spyttprøver av kortisol kan sannsynligvis leveres til alle sykehus, og i alle fall tilbake til det samme sykehuset/laboratoriet som leverte ut "tampongene". De sendes til Hormonlaboratoriet (OUS).
Vanligvis får man bare to spyttprøver - morgen og kveld. Men det er ikke noe i veien for å be om å få fire, slik at man får morgen, formiddag, ettermiddag og kveld.
Lignende tråder
-
Påvist lavt stoffskifte. Hva nå?
Av Spiffi i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 15-05-12, 14:48 -
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Jeg ønsker å få påvist lavt stoffskifte!!!
Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifteSvar: 226Siste melding: 17-08-09, 16:33 -
vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
Av porselen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 06-08-05, 22:12

Svar med sitat
Bokmerker