Viser søkeresultater 1 til 10 av 147
Hybrid View
-
16-05-15, 13:39 #1
Sv: På grensen av Hashimoto's ?
Vel, da regner jeg det som offisielt at jeg har sluttet med stoffskiftemedisin. Jeg ga bort boksen min med erfa i går, så får vi håpe at jeg ikke har gjort noe dumt. Legen min var veldig fornøyd med stoffskifteprøvene og mener at jeg ikke kommer til å få bruk for mer medisin. Han sa forøvrig at jeg var litt lav på kalsium, noe man kan bli litt sliten av. Ellers skal jeg ta en urtekur for å få balanse i magen. Til høsten vil jeg få tilbud om en litt større kartlegging av hvordan det står til med hormonene mine. Vel, det var en kort status fra meg. Håper dere får en fin 17. mai feiring i morgen.
-
20-05-15, 08:56 #2
-
12-09-15, 12:36 #3
Hei alle sammen.
Det er en stund siden jeg har skrevet. Det går ganske bra med meg. Jeg er fortsatt helt uten stoffskiftehormoner, og jeg tror faktisk at dette kommer til å gå bra. Riktignok var ikke de forrige stoffskifteprøvene helt perfekte. Litt høyere TSH enn ønsket og noe lavere stoffskifte enn jeg håpet på, men formen min er tross alt mye bedre enn den ville ha vært tidligere, dvs før jeg begynte behandling, med de samme verdier. Jeg har vært hos legen nå i høst. Han var fornøyd med stoffskiftet, og nå skulle jeg ikke gjøre så mye annet enn å dyrke gode bakterier, fortsette å spise kokosmelkkefir, sauerkraut, og få i meg litt mer jod, f.eks via tørket tang. Vekta har også begynt å gå litt nedover igjen. Da jeg sluttet med medisiner gikk jeg vel opp ca 5 kg, men nå ser det ut til at jeg har gått ned et par kg siden jeg var på det tyngste. Jeg er fortsatt ikke helt fornøyd med vekta, men vi får se hva som skjer videre med den. Blodprøvene viser fortsatt lite kalsium, så jeg tar en del tilskudd av Cal Mag. Legen mener at det kan ta litt tid å mette skjelettet. Ellers har nå kvikksølvet gått pent ned, og antiTPO går også langsomt og pent nedover. Legen viser meg kurvene under konsultasjonen, så man ser hvordan de aktuelle parametre beveger seg i riktig retning. AntiTPO og kvikksølv hadde en topp rett etter at jeg begynte med jod, men det er visst nødvendig, for å komme videre nedover.Ting tar nok litt tid, men jeg føler at det går i riktig retning i allefall da. Ønsker dere en fortsatt god helg
-
19-03-16, 09:15 #4
Hei, jeg skriver ikke så ofte lenger. Føler kanskje ikke behov lenger? Uansett nå har jeg vært uten stoffskiftemedisiner i godt over et år. Stoffskifteprøvene mine er i grunn ganske så fine, så i følge legen min, så kan jeg ikke lenger skryte av at jeg har lavt stoffskifte og stoffskiftesykdom. Vel, så min historie viser at det er mulig å stoppe et autoimmunt angrep på skjoldbruskkjertelen ved å ta fatt i de underliggende årsaker til sykdom og rette på disse, og at det da for noen vil være mulig å få i gang egenproduksjonen igjen. Jeg hadde påvist innskrumpet kjertel på ultralyd for et par år siden og hadde høy antiTPO. Jeg gikk på erfa thyroid i ca 3 år, tror jeg.
Alt er vel fortsatt ikke helt perfekt. Undersøker litt rundt annen hormonbalanse, og om det er noen årsaker til at jeg har litt lavt kalsium, men totalt sett så går det ganske bra. Jeg vil ønske dere alle en riktig god påske.
-
22-03-16, 15:25 #5
Hashimotos er autoimmun sykdom; den kan ikke kureres
Jeg blir bekymret for deg - og også for de som tror på din påstand

Med tanke på hvor mange som har bidratt og lest denne tråden -
Svar: 142- så vil jeg gjerne ha med en (eller to) liten innsigelse(r).
Visninger: 38,004
Anti-TPO er forkortelse for en ennzymforstyrrelse, altså ikke et angrep på skjoldbruskkjertelen. Denne anti-TPO unøyaktigheten har også jeg klart og skrive i innlegg tidligere - og det er heller ikke min største protest (ref annen Titteloverskrift) på det du skriver
I innlegg #116 skrev jeg at min egen anti-TPO falt til 18,
men jeg har aldri tenkt eller ment at min Hashimotos er, eller noen gang vil bli, kurert. Les f.eks her:
https://www.hashimotoshealing.com/ha...toimmune-part/
"Autoimmune Disease Has No Cure
One thing that is important to understand about autoimmune disease is that it is incurable.
The condition can go into remission, but it never goes away.
Unfortunately, some healthcare practitioners and patients believe this remission is a cure.
Let me put it to you simply:
Anyone who tells you that they can cure your autoimmune disease is either a liar, a con artist
or they don’t understand what is going on.
To date, there is no “off switch” to the autoimmune process.
Once you have crossed over into autoimmunity you can not turn back.
You can learn to manage it effectively, you can calm the attack,
but you can never reverse the loss of self-tolerance.
The immune system doesn’t work that way.
Once something has been labeled as a bad guy by the immune system,
you can’t miraculously change that."
Ønsker deg selvfølgelig alt godt - det er ikke ment hardt og slemt; dette var noe jeg bare ikke kunne lese og så la stå alene og uimotsagt.Sist endret av Kevlin; 22-03-16 kl 15:59
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
hashimoto encehalopati
Av lehman i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 28Siste melding: 07-05-13, 10:50 -
Hashimoto's Treatment 1-8
Av Mod i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 3Siste melding: 26-02-11, 18:15 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44

Svar med sitat

Bokmerker