Viser søkeresultater 1 til 10 av 38
Hybrid View
-
20-04-15, 19:35 #1
Sv: Snarligt forbud mod Thyreoid og Liothyronin ?
Der bliver gjort lidt fra ddhl.info side
Men der skal jo gøres noget i samlet trop. Det er ikke nok, at vi skriver om det her, det gør os kun mere frustrerede. Men jeg ved ikke så meget om at "gøre noget", jeg vil dog gerne være med...., hvis det er
Vi er da flere indlysende eksempler på, at det er godt med grisehormoner.
Sylvia
EDIT: linket til ddhl.info fjernet, fordi den ikke længere er korrekt.Sist endret av Admin; 26-08-17 kl 16:40 Begrunnelse: Link fjernet
-
01-05-15, 12:34 #2
Der hersker dog total stilhed lige siden, og fraværet af selv de mindste tegn på aktiviteter i denne sag, hvilket hænger logisk sammen med alle tegn på, at denne forsamling er et privat karriere-projekt. Det hænger fint sammen med hvad Stifteren/Forkvinden mener om lavt stofskifte i Danmark.
I september 2014 skrev Stifteren/Forkvinden Helle Sydendal på Nettet, at vidnesbyrd om at lavt stofskifte patienter oplever store problemer med at opnå en effektiv behandling; vidnesbyrd om at lavt stofskifte patienter oplever gener og bivirkninger af den syntetiske T4-behandling; samt vidnesbyrd om afvisende, ligeglade eller uvidende læger.... tegner langt fra et sandt billede af thyreoideapatienters situation i Danmark.
Stifteren/Forkvinden Helle Sydendal skrev videre, at såfremt man får en diagnose, vil lægen sætte patienten i behandling med præparatet Eltroxin eller Euthyrox. Lægen vil sørge for, at patienten langsomt bliver trappet op i dosis for at justere "patienten ind" (?), og at det kan tage rigtig lang tid, flere måneder, før den rette dosering er fundet i hele 80-90 % af alle tilfælde.
Stifteren/Forkvinden Helle Sydendal skrev også at langt de fleste af dem, der kommer i almindelig behandling for lavt stofskifte, trives fint og de kommer videre med deres liv, så godt at de faktisk nemt kan glemme at de lider af en kronisk sygdom.
Stifteren/Forkvinden afsluttede sin "wake up call" til sine senere medlemmer, med opfordringen til ikke at tage sorgerne på forskud, fordi sandsynligheden taler for at det absolutte flertal af thyreoidea-patienter nok skal få det godt på standardbehandlingen med syntetisk T4.
Det er tydeligt at hverken lægestanden eller Sundhedsstyrelsen behøver at frygte denne forening, da de alle tre er jo rørende enige om - i 80-90% - opfattelsen af lavt stofskifte, diagnose og behandling. Det er lige så klart og tydeligt, at denne forening står mere på lægestandens, end på patienternes side, specielt når det går op for een, at informationen om lavt stofskifte på foreningens hjemmeside fylder under 500 ord (fra og med 3 bogstaver), og at foreningen ikke engang er medarrangør på den kommende demonstration, foreningen end ikke har omtalt i artikelform under Nyheder.
Ja. I "samlet trop". Hvor mange mon skal man være for at kunne kalde sig for "samlet trop"? Man skal være så mange at det gør indtryk på de politikere der lønner lægestanden. Så skal de allerede tilmeldte til demonstrationen på Rådhuspladsen i København, lørdag d. 16. maj kl. 13:00 helst blive flere end de 161 tilmeldte, gerne ti gange flere - 16.100 eller 161.000 før det overhovedet kan begynde at gøre indtryk. Og det er mig en gåde, hvorfor i alverden lægge en demonstration på en dag byen er halvtom fordi borgere, politikere, journalister, og sikkert også mange lavt stofskifte patienter... er rejst på Kristi HimmelfartsFerie. Tillige med at initiativtagernes pressechef - selveste Helle Sydendal - endda glemte at udsende en pressemeddelelse til landets aviser.
Sidste år var tilsvarende demonstration afholdt - så genialt - på dagen for valget til Europa-Parlamentet og folkeafstemning om EU-patentdomstol, så hele byen og medier stod i den grad på den anden ende, at lavt-stofskifte-sagen druknede i manglende opmærksomhed.
Jo, du ved meget! Om at "gøre noget"! Du har allerede gjort en masse ved at skrive om dit eget forløb, om hvad du har lært og hvor, åbent på Internettet. Er du klar over, at alene i dine tråde og indlæg her på forummet, står umådelig meget mere nyttig information og inspiration for andre syge, end man kan finde på hele DDHL's hjemmeside + dertil hørende Facebook-side? Hvorimod hver gang du og andre opdaterer deres tråde her - flere og flere udefra får en ny chance gennem inspiration og nyttige oplysninger.
Det er en anden sag, hvad det kan nytte nu, efter at "aktivisterne" har anbragt sig midt på radaren hos lægestanden og sundhedsmyndigheder... Dog, så længe der findes lande i EU, hvor apotekerne tager imod recepter på NDT og fuldt ud lovligt sender lægemidlet også til danske patienter, kan de gode læger og deres patienter trække vejret frit. Værre bliver det dog for alle de andre, hvis læger ikke ejer integritet og lader sig skræmme af reaktioner på den tankeløse aktivisme, der bare fremprovokerer restriktioner og forbud, idet hverken lægestanden eller Sundhedsstyrelsen kan se stiltiende til en udfordring som denne. Prominente i "miljøet" danske endokrinolog-navne har gjort det til deres æressag, en gang for alle at fjerne muligheden for behandling med NDT, så i den kommende tid bliver nye lavt stofskifte patienter, stor set - chanceløse.
Ja, der er indlysende eksempler, men hvordan mon disse indlysende eksempler og deres læger, har fundet ud af at denne behandlingsmulighed eksisterer? Ingen af de forsamlinger og hjemmesider, der i dag "fører an" i "kampen om bedre behandling" har overhovedet eksisteret på de tidspunkter, du, jeg og de øvrige "indlysende eksempler" har opdaget grisehormonernes velsignelser.
Når det gik så godt siden 2005 og frem til 2-3 år siden, langsomt men stille og roligt, under lægestandens og dennes øverste magtmiddel "Sundhedsstyrelsens" radar - hvorfor i alverden går det så skidt nu, når aktivismen kalder til kamp, og lægestandens og Sundhedsstyrelsens modtræk kommer prompte: Praksisinfo Marts 2015 - fra og med d. 7. april 2015 Behandling med Thyreoid og T3 tilbydes ikke (længere/red.) i Region Sjælland.
Så er de norske sundhedsmyndigheder langt mere udspekulerede... end de danske. De norske patientrepræsentanter pacificeres med elegant formuleret ansvar-fralæggelse og ellers med en medfølende, venlig imødekommenhed, som bringer patientrepræsentanterne i så taknemmelig en følelse af "at blive forstået", at de glemmer at stille de fire vigtigste spørgsmål:
- hvad er navne på navne på politiske partier, ministerier/departementer, embedsfolk, organisationer og personer, der har det direkte ansvar for ændringen af f.eks. blå-resept-reglerne?
- hvad konkret har udløst disse ændringer?
- ved politikere der har ansvar for samfundets udgifter, at de betaler for alle de økonomiske tab, samfundet pådrages af medicinsk-politiske beslutninger, truffet af den norske lægestand, når stofskiftepatienter nægtes effektiv behandling af deres sygdom?
- hvordan kommer vi videre herfra. Et ellers rimeligt spørgsmål at stille til ansatte indenfor det offentlige, der får deres løn bl.a. for pligten til at besvare spørgsmål fra borgere...
... og klogere. Meget klogere. Hvis hver oplyst patient vælger at stå på egne ben, skriver på Det Åbne Internet, i stedet for at gemme sig i lukkede grupper på Facebook, kan det med tiden flytte bjerge.
Hvorimod den hovmodige aktivisme, støttet af de ansigtsløse, i ubemærket magtesløs anonymitet luskende i Facebooks kasematter, i bedste fald forbliver usynlig, mens i værste fald vil en naiv aktivisme avle et uhæmmet, hensynsløst modtryk... vi allerede så småt begynder se tegn på.Sist endret av Admin; 23-10-17 kl 20:27 Begrunnelse: Ugyldig link fjernet
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
04-05-15, 10:25 #3
Det verkar som att detta sista meddelandet redan drunknar i tystnad.
Vänner, skjut inte på budbäraren.
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
12-05-15, 15:55 #4
Tak Mod

Jeg var godt klar over, at når jeg postede noget fra vores "veninde", så kunne jeg risikere "bank"
Jeg sad endda og tænkte på, at det kunne være jeg skulle lade det ligge.
Tina
-
12-05-15, 16:57 #5
For min del har tausheten mye mer med en sterk følelse av maktesløshet å gjøre enn noe annet. Jeg var i dag på apoteket og bestilte "LIVET" for ca halvannet år framover. Til den nette sum av 1700 kr...
Det er så eitrende urettferdig.
Jeg ser for meg at i verste fall så blir jeg medisinsk trekkfugl til Thailand. Har en svigerinne derfra som sikkert kan hjelpe meg med å finne en lege som vil skrive ut gris til en "falang" i verste fall.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
12-05-15, 17:05 #6
Jeg har det på samme måde - er så gal og irriteret over, at det næsten kun kan lade sig gøre at få syntetisk. Jeg har besluttet mig for, at jeg bliver på Thyreoid og på udleveringstilladelse al den tid, jeg kan, bare for at sundheds(for)styrelsen har mig at se på.
Vi taler også om alternativer herhjemme og vil ikke være bange for at rejse langt for bedre medicin en syntetisk T4.
Sylvia
-
12-05-15, 18:35 #7
"Lade det ligge" er mit forslag. Ingen grund til at informere om, og skaffe trafikken til en commercial career building, der så professionelt og effektivt er igangsat af private personer, for private personers vinding, at hele denne vores sag nu styrtbløder.
Alt hvad vi har opnået gennem de sidste 10 år, ligger nu i grus, fordi nogen bygger sig en karriere og levebrød stående på skuldre af syge mennesker. Lægestanden takker guderne for denne "forening" og Thyreoidea Landsforeningen har så sandelig intet at frygte her.
Der er ikke andet for, end at starte forfra med at informere, informere og informere. Og ikke at "sende" trafikken der, hvor den alligevel drukner til ingen verdens nytte...
Der er virkelig gået "forretning" i denne vores hypothyroid-sag.
Flere enkeltpersoner har øjnet chancen at skaffe sig levebrød, hellere end gerne gennem "kontingent-kvæg", og via andre relaterede forbindelser. Der er kun et patientdrevet thyroid-site jeg har kendskab, indehaveren ikke lever af.... Ganske vist kan man også donere til Stop The Thyroid Madnes, men udelukkende direkte til webhosten, til betaling for hosting og vedligeholdelse af sitet. Janie Bowthorpe leverer reel information, free of charge, for enhver der har brug for den. RESPEKT
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Destruksjon og forbud mot vitaminer
Av Vigdis i forumet Krigen mot kosttilskuddSvar: 2Siste melding: 21-06-13, 16:45 -
Thyreoid fra glostrup apotek
Av Kamilla i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 7Siste melding: 25-05-13, 02:09 -
Thyreoid fra glostrup apotek
Av Kamilla i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 7Siste melding: 25-05-13, 02:09 -
EU-forbud mod urtemedicin 1/4-2011: Underskriftsindsamling
Av Nielsigne i forumet Krigen mot kosttilskuddSvar: 2Siste melding: 16-04-11, 18:15 -
Armour Thyreoid på negativlisten
Av pandalakris i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 7Siste melding: 27-02-09, 07:52

Svar med sitat

Bokmerker