Viser søkeresultater 1 til 10 av 44
Threaded View
-
09-04-15, 13:54 #29
Sv: Diagnosen lavt stoffskifte for 9 uker siden, men har slitt med symptomer i 12 år
Jeg er på tynn is her men:
- jeg vil tro at på grunn av levetiden i kroppen så kan han ta hele dosen på kvelden. Igjen med forbehold om at hans egne erfaringer er fasiten til slutt.
- jeg vil tro at uten kjertel så bør han ligge litt høyt. En frisk kropp har mekanismer for å kompensere for både "for lite" (kortisol, økt produksjon, økt omdanning av fT4 perifert og i tarm) og "for mye" (reseptorlukking, omdanning fra fT4 til rT3). Men han har mindre å respondere på "for lite" med enn andre?
- erfaring er altså 2-3 grain som god-dosen for de aller fleste voksne, og ofte med 1/2g variasjon mellom vinteren og sommeren. Det er nok kun eksperimentering og nitidig lytting til kroppen som kan fortelle hva som er best. Om det er ønsket å prøve å kjøre ren naturlig så hadde jeg anbefalt å gå opp til 2g (det er jeg rimelig sikker på at han minst må ha), og så lytte nitidig etter "for lav"-reaksjoner i 2 uker. Er det en tydelig "for lite"-reaksjon kan man øke med 1/2g til, og så vente i 14 dager... Er reaksjonen utydelig så prøv 1/4g-økning i stedet. Jo nærmere målet man er, jo mer forsiktig må man være på gassen og jo lengre må man vente for å være sikker...
Husk at man ikke kan samarbeide med en lege som ikke kaster TSH på båten ved overgang til naturlig....
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.
Av Herdis i forumet Lavt stoffskifteSvar: 265Siste melding: 23-11-10, 12:35 -
Jeg ble operert for tre uker siden.
Av ANNEM i forumet OperasjonssalenSvar: 3Siste melding: 26-03-10, 16:14 -
Jeg har slitt med lavt stoffskiftet ihvertfall siden år 2000
Av Siriusen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 67Siste melding: 03-02-10, 17:28 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker