Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Hej Klokken er mange og jeg skal sove... For mig at se lyder det som et tilbagefald af... lavt stofskifte. Som du beskriver det, lyder det som T3-mangel i nervesystemet inkl. hjernen. Prøv lige at læse her: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13081 hvad for lav medicindose gør ved stofskiftet.

Jeg ville ikke engang kunne holde mig oprejst med kun en grain (60 mg) naturthyroid i kroppen. Denne dose skal i hvert fald dobbelt op til at begynde med, før det kan begynde at nytte noget. Og dette vel at mærke uden at blande det syntetiske med i, fordi den ødelægger naturthyroids "slow release" effekt.

På den korte bane er der ingen grund til at frygte binyrer i forhold til doseøgning. Binyrene crasher ikke af et par dages forsøg med en så moderat medicindose som 2 grain delt over to gange i døgnet. Så ville de allerede have crashet af Levaxin før. Jeg kender flere med binyreproblemer, der alligevel trives udmærket med naturthyroid taget både til natten og om morgen. En grain aften/nat og en grain om morgenen i 3-4 dage, sørg omhyggeligt for ro i sindet og is i maven, og se hvordan det går.

Natti natt.
Tusen, tusen takk Anisa for ditt råd! Du hadde helt rett! Det var definitivt hypo-symptomer! Jeg tok en grain i natt og en til morgenen (uten Levaxin), som du sa, og nå føler jeg meg mye bedre! Tenk at Armour kan virke så fort! Jeg er lettere i kroppen, ikke tung i øyenlokkene, og mindre bomull i hodet, og mindre tørr i slimhinnene. Og nå merker jeg også at tunga mi var hoven i går, for den er mindre i dag Men, det er fremdeles litt bomull i hodet/brain fog og jeg er fremdeles litt trøtt, så da kan det kanskje hende jeg må enda mer opp i dose om 3 dager? Eller kan det hende kroppen bare må være på den nye dosen i noen dager for optimal virkning?

Jeg synes det er så rart at jeg kunne få så kraftige hypo-symptomer etter bare én uke med den nye medisineringen, men nå som det viser seg at det hjalp med mer medisin, så tenker jeg at det var litt nyttig å oppleve, for så er det også lettere for meg å se tegnene på for lite medisin ved en annen anledning. Det at jeg fikk så lavt stoffskifte, er det et tegn på at min egen skjoldbruskkjertel ikke virker i det hele tatt lenger, mon tro?

Anisa, synes du at min sønn burde fortsette med både Armour + lav dose Levaxin eller burde han også gå over til å bare ta Armour som jeg nå kommer til å gjøre? Han tar nå 1 1/2 grain Armour + 25 microgram levaxin den ene dagen og 50 mikrogram Levaxin den neste dagen. Kanskje han bare skal ta 2 grain Armour uten Levaxin? Jeg må legge til at han er 170 cm høy og veldig tynn (selv om han spiser godt). Så han har jo betraktelig mindre kroppsmasse enn meg.

Jeg tror legen kommer til å høre på meg angående å slutte med Levaxin. Han er fantastisk nok til å mene at pasientene bør tenke selv og stille spørsmål til alt legen påstår! Dessverre har jeg skjønt at papirene han delte ut var den der veiledningen som Lars Omdal har skrevet...jeg syntes jo det som sto der var helt feil, men det var først etter å ha lest på forumet her at jeg oppdaget hvem som hadde skrevet det. Er det noen som har tips til en annen type veiledning/informasjon jeg kan gi ham? Så kan jeg ta det med når sønnen min har legetime igjen i juni.

Tusen , tusen takk for hjelpen, jeg hadde rett og slett ikke klart det uten deg og dere andre sine tilbakemeldinger disse dagene. Dere er noen fantastiske mennesker som gir av deres tid og kunnskap