Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
Jeg ga min lege kopi av erfa's egen info om sitt produkt og også en kopi av Louises mail (om bl.a NDT og TSH)
- og hun skrev ut resept på erfa.

Om Louise:

Ikke så lenge etter ga jeg beskjed om at hun kunne føre opp i journalen at jeg selv tok ansvar for doseringen med NDT

Siden jeg hadde selvmedisinert med hydrokortison havnet vi i diskusjon om dette og det endte med at jeg fikk henvisning til medisinsk avdelig på sykehuset.
Etter å ha snakket med legen på medisinsk - så ble vi enige om at jeg skulle trappe ned på HC;
men også at han skulle søke om NDT på blå resept for meg. Quid pro qou - lissom
Grunnlaget det ble søkt på var at syntetiske stoffskiftemedisiner ga meg svært plagsomme bivirkninger (hodepine) -
så etter litt om-og-men fikk jeg det ^.^

Jeg har det bedre nå enn på svært mange år -
og svært mye av framgangen min kan jeg takke Forumet og flere av medlemmene her; så fra hjertebunnen min
Åh, tusen takk for nyttig informasjon! Quid pro qou - hahahaha! Da er det håp om at jeg kanskje kan bruke samme opplegg med selvmedisinering, jeg har akkurat blitt tildelt ny fastlege, får se hvordan vedkommende er. Ellers er jeg egentlig veldig åpen for å i størst mulig grad medisinere meg selv utifra symptomene, dersom det viser seg at det går. Hvis det fungerer bra for oss med Armour, må jeg i alle fall prøve å finne en spesialist som kan søke om at vi kan få det på blå resept. Jeg leste her på forumet at det nok ikke er lett, men jeg må jo prøve - i alle fall for sønnen min. Får legge ved masse forskningsresultater. Og hvis dette ender med at sønnen min virkelig blir i bedre form, kommer garantert lærerne på skolen til å merke det, så da kan jeg sikkert få en uttalelse fra dem

I forhold til sønnen min blir poliklinikken bare nødt til å godta at han begynner med naturlig skjoldbruskhormon, hvis de ikke godtar det, får han bare slutte å komme til kontroll dit! Vi er kanskje pliktet til å ta ham med dit fram til han er 16 år, men så er det også slutt! Da han var på sitt mest dårlige (på grunn av at de hadde latt han få en TSH på 26!!! noe han ikke har hatt siden han ble født og hadde en TSH på over 300) så ba vi om ikke han kunne få henvisning til endokrinolog, da fikk vi bare beskjed om at det hadde han ikke krav på før han ble 16, og nå var han underlagt behandling på barnepoliklinikken Vi er ikke akkurat så imponert over behandlingen han har fått der....Tenk at behandlingen kan være så ulik ved forskjellige sykehus! Stakkars, stakkars de barna med medfødt hypothyreose som blir underlagt dette sykehuset fra de blir født, og så opererer sykehuset med at det er ok med en TSH opp til grenseverdien, som for friske personer. De har ikke hørt om at TSH bør være under 1 for barn i behandling, slik de gjorde på de to andre sykehusene han tilhørte fram til han var 11-12 år. Får jammen håpe at brevet fra Rikshospitalet får dem til å endre praksisen sin...

Takk igjen for svar! Kjempeglad for at du har det bedre Og jeg er utrolig takknemlig for å få hjelp og støtte her inne

Forresten, sønnen min prøvde seg på å ta 1/2 grain Armour da han la seg i går kveld, og da fikk han en veldig reaksjon med hjertebank + at han ikke fikk sove. Betyr det da at han ikke bør ta kveldsdose? Det går jo ikke at han ikke får sove før han skal på skolen...

Eller burde han prøve noen kvelder til, så kanskje det går over som hos meg?

Kan det tyde på dårlige binyrer? Og i så fall burde han smøre seg med kortisonsalve (på eksemet) om morgenen eller om kvelden?

Blir glad om noen har tips

Glemte å si, er det tegn på noe spesielt i og med at han ikke har skjoldbruskkjertel?