Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
Så bra at det går bedre.

Min lege sier selv at levaxin-tillegget "er mer for fastlegen" enn for pasienten. DVS, det gjør blodprøvene mer spiselige.
Jeg har valgt å beholde en del fordi jeg sannsynligvis omdanner ganske brukbart og tenker som så at en "treg buffer" kan være grei å ha i så måte. Ft3 regnes å ha ca 24 timers tid i kroppen, mens fT4 har to uker (mener jeg å huske). Dette er røffe overslag, og ikke nødvendigvis riktig mhp proteinbundet hormon.
Andre opplever plager av selv små doser levaxin etter en stund. Så jeg tror ikke det finnes noen fasit.
I ditt tilfelle tenker jeg som så at dersom legen er konservativ og "redd" for de blodprøvene som thyroksin gir (vanligvis subpromert TSH, høyt-normalt fT3 og lavtnormalt fT4) så kan det være greit å beholde en levaxinandel fram til man har
- stabillisert seg på thyroxin og vet at binyrene tåler biffen
- blitt så godt kjent på "egen kropp på naturlige hormoner" at man kan begynne å finne ut om levaxin er uproblematisk eller plagsomt
I en overgangsfase (jeg regner det som iallfall 3-4 måneder) så kan så mye skje, at det ikke er nødvendig å legge seg ut med en thyroidvennlig lege før man er rimelig sikker på at det er riktig vei å gå.

Men igjen... ingen fasit her heller. Det er ulike meninger og ulike opplevelser av dette.

PS - når det gjelder brainfog/å kjøre hjerne med håndbrekket på (for en fantastisk "riktig" beskrivelse) så er thyroid virkelig en medisin som hjelper - og hjelper ganske så raskt. Jeg vil tro at du kommer til å merke bedring spesielt på dette i løpet av dager/uker.
Tusen takk for forklaring på Levaxin/Armour-medisineringen! Da fortsetter jeg og vi sånn enn så lenge, til vi vet hvordan det går. Enig i at det ikke er vits i å legge seg ut med en thyroidvennlig lege. Enn så lenge medisinerer jeg jo meg selv, men sønnen min vil jo nå bli fulgt opp med blodprøver, og denne legen tar fritt T4 fritt T3 og alle de andre prøvene som jeg har sett blitt nevnt her, så det er veldig betryggende

Jeg skal legge ut beskjed her om hvordan det går med sønnen min etter hvert også, i tilfelle andre kan dra nytte av informasjonen. Så langt har han ingen plager med omleggingen. Han prøver seg på en liten kveldsdose nå i kveld, så får vi se hvordan det går.

Det rare som har skjedd meg er at jeg nå har blitt mye trøttere på kvelden og skal faktisk legge meg nå, det er ikke ofte det har skjedd at jeg er kommet i seng før midnatt, så noe positivt skjer definitivt i kroppen! Kanskje jeg endelig kan få en riktig døgnrytme

Tusen takk for alle gode råd disse dagene, Smgj