Sitat Opprinnelig skrevet av tinash17 Vis post
Det svarer rigtig godt til, hvad jeg har læst i forskellige tråde i en Iodine-gruppe (Stephanie Buist) på facebook. Der var en kvinde, der havde det rigtig skidt på 25 mg jod med alle mulige grimme detoxsymptomer, som tog springet til 100 mg og fik det fantastisk. Hun er nu på vist nok 150 - 200 mg om dagen. De øvrige kvinder og mænd, der rapporterer om resultater med den mængde jod, har også forbløffende resultater.
Jeg har kendt til Stephanie Buist i nogle år, og det er hende, der er ophav til The Guide to Supplementing with Iodine, omtalt her på forummet.

Hendes site My Journey Through Thyroid Cancer er en guldgrube af erfaringer nyttige for kræftpatienter, mens hendes andet site Natural Thyroid Choices er yderst lærerig for alle hypothyroide, uanset hvilken diagnose de har, ikke mindst de jod-interesserede.

Stephanie Buist har to børn, begge født med lavt stofskifte, efter jodfattige graviditeter, den sidste endda med hendes cancer-diagnose. Hendes FB-Iodine-Group følger jeg ikke med i (lider af en slem, kronisk facebookitis ), men hun er også stifter af Iodine-Yahoo-gruppe, og beskriver sig selv således:

"About the owner: I am a 14 year thyroid cancer survivor saved by iodine. Treated with 3 rounds of RAI and still had registering Tg markers. In 2006 when my markers rose my endo recommended external beam radition.

I sought the help of Dr. David Brownstein - one of the pioneers in iodine. He placed me on 50 mgs of iodine, detoxed, balanced my hormones, switched me from Synthroid to Armour and started a nutritional balancing program. I removed 11 amalgams and a root canal tooth. Today I am feeling better than I have in years! I am a Naturopathic Doctor & Health Coach too. Join us!"

Denne dame er absolut værd at ofre tid på at lære af.

Off Topic slut. Tina