Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Hybrid View
-
29-01-15, 15:29 #1
NB! angående kjøp av kosttilskudd fra utlandet -.-
OBS! OBS Den må du helst ikke bestilles fra iHerb (i Statene) - hver kapsel inneholder dobbelt så mye selen som de kan gjøre--
(altså; ift hva norske myndigheter i sin uendelige idioti har bestemt).
Sjekkliste (Lovdata) før du trykker på bestill-knappen og handler mye rimeligere kosttilskudd
- men pass (bl.a) på dagsdosene før du bestiller!!!
Selen max dagsdose = 100μgKevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
30-01-15, 03:04 #2
Sv: NB! angående kjøp av kosttilskudd fra utlandet -.-
Det gælder kun når man handler udenfor EU/EØS. Hvis man i stedet handler indenfor EU/EØS, i et land hvor (f.eks.) 200 mcg selen er en lovlig styrke, er det også lovligt at modtage indkøbet med posten i det land, der har en samhandelsaftale med EU/EØS. Det har Norge. Hvis toldmyndigheder (i et land der er forpligtet iflg. samhandelsaftalen med EU/EØS) stopper forsendelsen med den begrundelse at selen-præparatet er for stærk, selv om det ikke er for stærkt i afsenderlandet, da er det en klar overtrædelse af de internationale aftaler med EU/EØS.
Prøv i stedet søge efter rette kosttilskud i webbutikker hjemmehørende i EU, som Frankrig, Tyskland, Belgien eller Uníted Kingdom. F.eks. www.bigvits.co.uk. Priserne er ikke så lave som hos Iherb.com, men heller ikke så høje som i Norge, Sverige eller i Danmark. Blot den norske toldgrænse for hvert køb overholdes. Hvor meget den er aktuelt på, ved jeg ikke, men der var et eller andet om at den skulle forhøjes i år?• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
30-01-15, 06:03 #3
Sv: Lavt stoffskifte? ME? Fortvilet...
Tollgrensen er nå på 350 kr inklusive porto & forsikring
http://www.toll.no/no/handle-pa-inte...ronersgrensen/Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
01-02-15, 23:43 #4
Hei igjen!
Ser ut til at det ikke er stoffskiftet det er noe galt med; fikk utskrift av prøver tatt i oktober der FT4 var på 15,6 (hos endokrinolog et halvår tidligere var verdiene også fine; FT4 på 17 og Ft3 på 4,6). TSH lå på 3,01 sist og på 2,74 hos endo. Jeg vet ikke hva som er normal TSH-verdi for meg, så dette er sannsynligvis ikke før høyt da T4 ligger på et fint nivå. Det eneste unormale ved prøvene mine var lav ferritin og høy TIBC (men normal jern), så da får jeg vel begynne å knaske jerntabletter igjen og se om det hjelper.
Det er jo selvsagt fint å ikke være stoffskiftesyk, men det hadde også vært godt å finne ut hva som ikke stemmer...
-
02-02-15, 10:27 #5
Hei igjen

Jeg vet ikke om du har sett hvilket underforum du er i (Hypotyreose type 2)
Gud vet hvor mange % av de som har lavt stoffskifte; hvor blodprøve-verdiene ikke vil fortelle om hva som skjer i cellene.
En blodprøve vil fortelle hva som finns i kroppens transportsystem - altså i blodårene.
Her er et par videoer ( under 10 minutter til sammen) hvor en svensk lege forteller om hva hun selv har følt på kroppen:
De bøkene hun viser fram i video no 1 er også med på Forumets anbefalingsliste
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
Lignende tråder
-
Fortvilet etter endotime...
Av Lilje i forumet Hos legenSvar: 10Siste melding: 02-05-08, 18:56 -
Fortvilet....kan det være lavt stoffskifte?
Av Sofie i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 11Siste melding: 02-01-08, 18:09 -
Ny på forumet her: Fortvilet! Oppdatert med prøveresultater.
Av tomat i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 63Siste melding: 10-02-07, 04:12 -
fortvilet
Av Hsn i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 11Siste melding: 19-12-06, 16:38 -
Utslitt og fortvilet
Av IMN i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 2Siste melding: 30-04-05, 22:15

Svar med sitat
Bokmerker