Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 35
  1. #1
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    seljord
    Alder
    54
    Meldinger
    29

    Standard Har hatt hasimotos i snart 10 år med med antistoffer opp mot 5000 i starten

    Hei!
    Jeg er ny her, er ei jente på snart 35 år med 2 sønner på 9 og14 år..
    Har hatt hasimotos i snart 10 år med med antistoffer opp mot 5000 i starten. Har brukt levaksin hele tiden i forskjellige doseringer. men går stadig opp og ned på prøvene, de kan være stabile i noen få måneder men så er de utenfor normalen igjen. Har ikke følt noe vesentlig bedring siden jeg startet med medesin, har prøvd noe annet også uten hjelp. Husker ikke navnet nå. Er trett,slapp, verker,elveblest, og føler meg som bommull i hode. Er de flere som har elveblest og stoffskifte problemer?
    Klem fra jorunn.
    Har hatt hasimotos siden 1999, med antistoffer opp mot 5000 i starten.
    Startet med levaksin i 2000, veldig opp og ned.

  2. #2
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

    Standard

    Hei og velkommen til oss

    Allergier blir jo ofte verre ved stoffskifte prolemer. Særlig om en ikke har virkning av medisinene. Jeg får også allergiske reaksjoner i form av elveblest. Heldigvis kommer det ikke så ofte!!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

  3. #3
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    seljord
    Alder
    54
    Meldinger
    29

    Standard Hei allesammen..

    HEI :P

    Er det noen som har navnet på en flink spesialist på lavt stoffskifte, jeg har vært hos en noen ganger men er ikke fornøyd... Han mener at verkingen min ikke kommer pga det lave stoffskiftet.. Ã… jeg har har ikke fått noe greie på bettenelsen i kjærtelen heller, om den forsvinner eller ikke. Har dere noen gode råd til meg ?
    De virker som et kjemmpe fint forum, har ikke orket å lest så mye men får ta litt om gangen.
    _________________
    Klem fra jorunn.
    Har hatt hasimotos siden 1999, med antistoffer opp mot 5000 i starten.
    Startet med levaksin i 2000, veldig opp og ned.

  4. #4
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard

    Verkinga di kommer at et lave stoffekiftet - alt det andre du lurer på som har kommet snikende også.

    Endokrinologer er tilknyttet sykehus og det er ikke mulig å komme til dem uten en henvisning fra fastlegen.
    Det er heller ikke så lett for fastlegen å henvise - søknaden skal begrunnes i uvanligheter som krever sykehuskompetanse.

    Men det finnes private.
    Lista er ikke lang, jeg vet bare om Helge Oftebro, men det er vel fler ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  5. #5
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

    Standard

    Oftebro er da ikke endokrinolog. Han driver helt privat.

    Av endokrinologer som er bra kan vi anbefale dem på thryeoidapoliklinikken på aker sykehus men pasienter med lavt stoffskifte kommer josist i køen og blir kanskje avvist og det kan ta mange måneder før man kommer inn.

    Jeg vet ikke om norke leger eller spesialister (spesialister i indremedisin tar også stoffskiftepasienter, forresten) har noen greie på betennelsen i kjertelen.
    Men hvordan betennelse har du? Vi her har omtrent alle sammen hashimotos thyreoditt og klarer ikke gjøre noe fra eller til, annet en kanskje spise selentiskudd og ellers unngå jod og soya og diverse annet som trigger disse antistoffene. De heter anti-TPO menoen har bare antithyreoglobulin og hos noen vises ikke thyreoditten på blodprøver.

    Hva er din TSH og ft4 og ft3 på prøvene?
    Trør du at du er undermedisinert?
    Har du noe annet? b-12-mangel, cøliaki, vitamin D-mangel? Hperparathyreose? alt dette gir verking .

    nora

  6. #6
    Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

    Standard

    Helge Oftebro fungerer som en privat endokrinolog da iallfall. Mange går hos ham og er fornøyde, kan en lese på et raskt søk.
    Han jobber i Farsund og på Balder.
    Jeg har aldri vært hos noen private, men mange på sykehus.
    Og jeg kan ikke si meg fornøyd med behandlingen der - heller ikke på Aker.
    Der var jeg like før jeg skiftet til Armour, og da var jeg svært dårlig. Enda kom de ikke opp med noen løsning - alt var i orden med meg etter deres mening.

    Jeg har henvendt meg dit etter at Armour gjorde meg bra.
    De syns det var intressant men ville ikke ta noen tester for eventuellt å se om man kunne lære noe av det .......
    Sådaså.
    Samme for meg, jeg er frisk.
    Men er det det samme for andre ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

  7. #7
    Medlem siden
    Oct 2007
    Sted
    seljord
    Alder
    54
    Meldinger
    29

    Standard svar

    Takk for fine svar..
    Jeg har hasimotos jeg å, har vel hatt de i snart 10 år uten noen voldsom bedring, i starten var antistoffene på 5000 men har godt noe ned etter hvert. TSH ligger nå på ca 6.9 å de er ikke bra så jeg har starta med høyere dose. jeg får ikke stabilisert de, de går opp og ned til stadig het.. Har tatt B 12 sprøyter for jeg hadde lite. Bruker også tabbeleter for deppresjon.. Er vel typisk og få de av legene.
    Klem fra jorunn.
    Har hatt hasimotos siden 1999, med antistoffer opp mot 5000 i starten.
    Startet med levaksin i 2000, veldig opp og ned.

  8. #8
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    53
    Meldinger
    204

    Standard

    Tja, Din TSH er for høj da. Man pleier å si at TSH bør ligge rundt 1 og mange har det best når den er enda lavere. Det du kan se på er Fritt T4 (FT4), den bør være i øvre halvdel av "normal området", noen må ha den over dette for å ha det bra.

    Depresjon kan godt skyldes lavt stoffskifte og eg mener å huske at noen typer antidepressiva gjør at stoffskiftet blir enda lavere.

    Få tak i blodprøvene dine sammen med normal områdene (disse varierer fra lab til lab ) og legg dem ut her, da kan vi kanskje sie noe mer.

  9. #9
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

    Standard

    Verk er det mange som har fått av stoffskiftet og det står faktisk i litteraturen som symptom. Her er noen av dem: Muskelstølhet, smerter, kramper, muskel svakhet, muskel spasmer. Men jeg tror det er mange leger om ikke er klar over dette Håper du finner noe som kan hjelpe deg meg å få orden på stoffskiftet.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

  10. #10
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

    Standard

    Ja, dine symptomer kan veldig godt passe med høye antistoffer og høy TSH og lavt stoffskifte.
    Merk at høy TSH i seg selv også trigger antistoffene.

    hyperforumenene så skriver de none ganger om diverse ting som trigger antistoffene, det er de samme ting som trigger anti-TPO hos oss. Men hos dem har det mer dramatiske føleger, de får en ny hyper-episode og må begynne med ny runde neo-mercazole som varer halvannt år.....
    ting som trigger antistoffene er : TSH, jod, soya, stress, mye karbohydrater, allergener, røyk, aspartam, MSG, og en del mer. Har det fra diverse foruminnlegg fra Elaine Moore som skriver bøker om dette. Har også boka hennes her.
    Gluten er også en kjent trigger.
    Har du høyt nok nivå av D-vitamin? B-12? D-vitamin er en kjent immunmodulator. Hjelper for autoimmune sykdommer.

    Oftebro erkke på Balder, men på Oftebro Helse.
    Har møtt noens om da at han reddet livet deres. Man må også gå på en spesiell diett.
    Om kosthold og stoffskifte, så har postet lagt et referat fra et foredrag i mappen kosthold. Interessante ting om insulin og omega-6 og 3 der.

Side 1 av 4 1234 Siste

Lignende tråder

  1. Snart vår
    Av cathrin i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 0
    Siste melding: 17-03-07, 18:07
  2. Verdier ved starten av graviditet
    Av Thyr i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 40
    Siste melding: 24-08-06, 11:19
  3. Verdier ved starten av graviditet
    Av Thyr i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 40
    Siste melding: 24-08-06, 11:19
  4. Verdier ved starten av graviditet
    Av Thyr i forumet Normalverdiene?
    Svar: 40
    Siste melding: 24-08-06, 11:19
  5. Div. Hasimotos & Armour
    Av amanda i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 2
    Siste melding: 31-03-05, 17:00

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn