Sitat Opprinnelig skrevet av Herdis Vis post
Kan man dø av dette? Føles sånn. Ligger bare og vrir meg i smerte i brystet og uro med bare noen få minutters pause. Føles som om jeg blir torturert. Klarer enten ikke å snakke eller så skriker jeg. Tør ikke ta noen form for stoffskiftemedisin og merker mangelen på dette også nå. Dette er ubeskrivelig.
Nej, det er 110% sikkert at det dør du ikke af, selv om det føles sådan og du vil ikke kunne tro på det jeg siger, uanset hvor mange gange jeg gentager mine forsikringer til dig. Men den er HELT galt med dig nu! Du er mentalt gået i en hårdknude og jeg tvivler om du overhovedet kan bruge nogen råd til noget, som du har det nu.

Der er brug for at nogen nærstående bliver hjemme ved dig 24 timer/døgn i nogle dage og tager sig af både dig, husholdningen og dit barn, så du ikke selv skal segne under ansvaret for, hvordan det går hjemme i nogle dage. I mellemtiden burde nogen sørge for at give dig nogle effektive sovetabletter til at sove igennem i et par døgn - mindst, fordi der findes ikke den medicin, det råd eller den terapeutisk lægesamtale som vil have effekt på den tilstand af yderste desperation og angst du lige er viklet ind i.

Normalt plejer jeg hverken anbefale sovemedicin eller opfordre til at melde sig ud af sit liv i nogle dage (her sove et par dage væk) - men i dit tilfælde - og særlig efter dit sidste klageråb, tror jeg ganske enkelt ikke at dit sind og krop er modtagelige for nogen form for hjælp, medmindre det skulle være en magisk pille der 1-2-3-tryller alt i orden igen.

Der er ingen anden løsning end at skære igennem denne knude og skaffe dig en lomme af fred, så når du er på den anden side - igen vil du blive i stand til både at tænke klart og se tingene i et perspektiv + det er med garanti at mange af de desperate plager du lider under nu - bliver mildere eller væk, når du først har fået hvilet presset, desperationen og panikken væk.

Jeg tror ikke der er andet at gøre lige nu. Lige nu lyder "god bedring" hult og skævt i forhold til hvordan du har det nu - men god bedring alligevel.