Viser søkeresultater 1 til 10 av 78
Threaded View
-
17-12-14, 20:38 #17
Sv: Desperat mann på let etter hjelp!
Jeg tenkte som så at om Selen gav positiv virkning, så ville jeg vite hvilke andre ting som spiller på lag med dette mineralet. Så fant jeg at jod er en av de stoffer som gjør det. Så fant jeg noen plasser dette:
"Iodine deficiency can lead to dull and brittle hair, balding, lack of skin tone, low energy levels, difficulty dealing with environmental temperature change, poor concentration, constipation, depression, and extreme fatigue. In addition to low thyroid functioning, symptoms of iodine deficiency include depression, weight gain, weak heartbeat, extreme dry hair and skin, swelling of the legs, decreased ability to concentrate, muscle cramps, puffiness or swelling of the eyes, and chronic aches and pains. Fatigue is a common symptom, characterized by the urge to fall asleep when not active. Hypersensitivity to cold, or cold hands and feet is another frequently reported symptom. When the metabolism is not up to par, there is less energy and heat produced."
Av disse symptomer har jeg de fleste. Og dette er vel også de fleste symptomer man finner på thyroide problemer? Siden jeg føler at det er noe med mitt stoffskifte, så tenkte jeg å prøve med jod for å se. Det symptom som fikk mine øyne sperret opp var ødem i føttene. Den forrige gang jeg gikk ned for full telling svellet mine ben opp og ingen kunne forklare det. Det skjedde hver kveld, og neste morgen var det borte. Den verste periode svellet også min hud på magen opp, også borte neste morgen. Jeg tok billeder som jeg viste legene, men de kunne ikke si hva det var. Mine blodverdier var jo fine, så jeg måtte jo være frisk, ikke sant.
Jodmangel kan jo også være en genetisk svakhet. At man ikke absorberer nok jod pr måltid.
Mitt jernlager er 77 (20-300), så det kan jo være en sammenheng... Jeg har jerntabletter liggende, så jeg skal sørge for å ta en annen hver dag. Hver dag er for tøft for min tarm.
Så tar jeg nok også alt for lite C vitamin. Skal se om jeg finner 1000Mg i butikken. C vitamin er vel mineralenes beste venn så vidt jeg kan se.
Så må jo brennesle te inn i mitt sortiment også. Takk for tipsene!
. Uansett skal jeg drikke ekstra mye mens jeg følger denne "protokoll". ;)
Jeg har googlet litt på Lugols, men det ser ikke ut for at det er mulig å få det til Norge på lovlig vis.
Jepp, forstår at jod kan gi reaksjoner, men til nå bare positivt. Men har jeg tålt de andre smertene, så skal jeg vel tåle en detox også. :P
En halv million mcg pr dag!!
Så er det jo barnemat vi holder på med. 
Takk for din hepping!
Lignende tråder
-
Jeg er ved at være desperat.
Av Ditte i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 08-08-10, 10:49 -
hei,mann med lavt stoffskifte
Av tommy i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 26-04-10, 14:08 -
Hashimoto's. Desperat rop om hjelp
Av johanne72 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 26Siste melding: 14-03-10, 12:28 -
hei,mann med lavt stoffskifte
Av tommy i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 3Siste melding: 06-03-10, 23:19 -
Mann på 22 år med høyt stoffskifte.
Av aesthetics i forumet Høyt stoffskifte hos mennSvar: 16Siste melding: 23-02-10, 18:35

Svar med sitat

Bokmerker