Så hyggelig å få positive ting ut av innlegget mitt! Jeg var litt redd for at mitt første innlegg ville bli mottatt med skepsis på grunn av et personangrep på en måte.

Dette med overtall av mannlige leger snakket jeg om med en venninne i kveld. Jeg tror at likestillingen retting slett ikke har kommet langt nok når det kommer til yrker med autoritet. Menn har hatt disse yrkene i århundrer, og det vil ta lang tid å få en balanse i det. Jeg tok meg faktisk selv i å tenke at jeg ønsker å ha mannlig lege fordi det liksom er "feil" med en dame. Jeg synes også det er rart med damer i ledende roller i militæret. Jeg mener ikke at dette er en tankegang jeg har, men den sitter nok fortsatt i oss som en slags uskreven regel, menn er autoritet! Jeg håper virkelig at dette etter hvert vil bli balansert, men det må nok noen generasjoner til før det skjer

Dette er bare min teori, ikke noe jeg mener personlig. Jeg er helt avhengig av å tenke ut teorier for å forstå hvorfor i de fleste sammenhenger. Noen ganger stemmer teoriene, andre ganger ikke