Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Hybrid View
-
24-11-14, 14:52 #1
Sv: Er din Slow-Cooker blyfri ?
Jeg har lenge ønsket meg keramiske stekepanner - men blir betenkt nå:
http://www.ceramcor.com/made-in-china
Selges i Norge her:
http://www.helsepakken.no/nettbutikk..._grytesett.htm
"Xtrema Keramisk grytesett
Nyhet! 25 delers grytesett med svært mange fordeler fremfor vanlige gryter og panner.
Blant annet er det helt unikt at det ikke lekker noe giftstoffer til maten."
Noen tanker..?Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
25-11-14, 08:54 #2
Sv: Er din Slow-Cooker blyfri ?
Slow cooker er ikke noe for meg - jeg vil ha færrest mulig kjøkkengreier som står på kjøkkenbenken, bortsett fra Moccamasteren. De andre tingene tar jeg frem når jeg skal bruke de.
Jeg har flere støpejernspanner og -gryter, samt ildfaste former i pyrexglass. Disse er jeg veldig glad i.
Og jeg har römertopf stående på ønskelista. Jeg ønsket meg i utgangspunktet en som var glasert, men jeg skal revudere den tanken og sjekke opp glasurens innhold (og produksjonsland) før jeg evt får/skaffer noe sånt.
Vår familie spiser en økende mengde av langtidsstekt mat (12-24 timers steking på 60-70 degC) - det bevarer smak og saftighet, og samtidig blir det seigeste kjøttet veldig mørt. Barna liker det dessuten godt!
Men, jeg må også innrømme at jeg har teflonpanne og sautepanne med kjeramisk slipp-belegg, men de går i søpla ved første ripe (noe min svigermor m.fl. rister på hodet av). Jeg bruker helst treredskaper ved høye temperaturer (steking), og svarte plastredskaper liker jeg uansett ikke! Det er mange år siden jeg hørte på forelesning at teflon/goretex egentlig er miljøgifter, så jeg lurer litt på selv hvorfor jeg er så dum at jeg har disse produktene i hus....
Jeg har også et par kjeramiske ildfaste former, men gudene vet hvor de er produsert og hva de inneholder.... Jeg har nok enda noen synder i kjøkkenskapene, og jeg gremmes (fordi jeg egentlig vet fra studiene innen økotoksikologi at dette ikke er helt bra). Men samtidig er jeg fryktelig sen med å gjøre noe med det, og atpåtil har jeg barn...
Fokuset generelt er økende, og det blir stadig litt mer kunnskap om miljøgifter og cocktaileffekter. Men industrien jobber fort - mye fortere enn pengestrømmen til forskerne og myndighetenes nye forbud mot farlige stoffer.
Lignende tråder
-
DuoCort (Plenadren) - ny slow release hydrocortison = 1 tablet dagligt
Av Anisa i forumet HydrocortisonSvar: 4Siste melding: 16-11-13, 15:46 -
Thyroxine Plus Low-Dose, Slow-Release Triiodothyronine Replacement...
Av Anisa i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 1Siste melding: 07-11-10, 11:14 -
Ny slow-release T3 medisin
Av i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 4Siste melding: 20-08-05, 10:43

Svar med sitat

Bokmerker