Sitat Opprinnelig skrevet av tinash17 Vis post
Det er også Stoneware, og jeg kan ikke se om, den er fremstillet i Kina.
Nemlig! Jeg har brugt nogle timer på at forske videre, i håb om at finde en slow cooker der ikke har dårlige bly-reviews. Det er næsten håbløst, selv hvis cookeren er fremstillet i USA eller andre lande der ikke er Kina, fordi ingen steder kan man finde oplysninger om, hvor potterne kommer fra. Desuden findes en hel del information der er direkte falsk, som f.eks. denne, jeg ved med sikkerhed ved, at de alle er fremstillede i Kina. Lige som alle slow cookeren i den danske webbutik jeg skrev om i første indlæg, desværre også alle er fra Kina (har lige fået et svar fra butikken).

Vi har rigtig haft gang i snakken herhjemme i dag efter dette indlæg og det med slow cookere ;-) Det er simpelthen utroligt, at der er så mange giftstoffer i vores hverdag.
Det ser ud til at tusinder (bare ikke i Danmark, undtagen os) efterlyser informationer om non-toxic slow cookere, men svarene er yderst sparsommelige. En Takahi Electric Crockery Pot er en sjælden undtagelse, angiveligt fremstillet på Taiwan, men samlet og solgt i Japan. Japanerne er ret hysteriske med opmærksomhed på forurening af enhver slags, men jeg er nu blevet så træt af at surfe og læse, læse og tænke, og slå op, og tænke igen, at jeg giver op og...

Min søde mand synes, vi kan bruge ovnen og så finde en god römertopf. Han har nok ret. Det er ellers smart
... jeg vil gøre som din søde mand siger: Römertopf!! Vedlagt bogen Simremad & ting der tager tid, skrevet af fem unge mænd og en kok... er den julegave i hus.

Det var sørme en træls omgang....