Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
Men det rare er at i 2 dager etter økningen kjente jeg meg lavere enn før økningen. Anisa - kan en skarp økning i tilgjengelig t3 føre til en wolff-chaikoff-liknende effekt? Har du vært borti noe sånt? For det var sånn det virket på meg...
Nu kan jeg ikke huske, hvor længe du var i gang med reduktion af medicindose, for at se om kirtlen kan "genoplives". Hvor langt ned nåede du, hvor længe blev du "dernede" og hvor langsomt/hurtigt øgede du medicindosen igen... op til hvor meget inden den sidste "vinter-øgning" osv.

Det triste ved den slags eksperimenter (mener overordnet nu) er, at det tager uforholdsmæssigt længere tid at komme sig igen af eksperimentet, end den varede inden man begyndte øge igen. Det andet triste er, at jo bedre velreguleret og i trivsel man var på tidspunktet for eksperimentets start... jo større risikoen bliver for at man ikke opnår tilsvarende komfort og trivsel igen, uanset den før rette medicindose, eller endda højere end før.

Det jeg mener er, at medmindre skjoldbruskkirtlen er helt væk, bortopereret, bliver kirtlen med selv den mindste restproduktion påvirket af ethvert forsøg på at "genoplive" den ved at sætte medicindosen ned. Det er derfor ikke usandsynligt at undervejs i opreguleringen af medicinen igen, kan restproduktionen hæmmes, så den totale hormonomsætning bliver lavere selv om medicindosen er øget. Lidt som når folk startes i behandling på alt for lave doser.

Håber at det er overstået nu og at du trives igen, som før.