Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Hybrid View
-
15-11-14, 15:59 #1
Sv: Lavt stoffskifte og betendelse i skjoldbruskkjertelen - Mann, 30år
Har siden forrige prøve byttet lege, og ho har økt Levaxin dosen til 100mg tirsdag, torsdag, lørdag og søndag. Og 150mg Mandag, Onsdag og Fredag.
Siste blodprøve viser:
S-FT4: 11
S-TPO: >1300
S-TSH: 3.6
Så eg ligger vel innenfor der eg skal ligge nå, eller?
Men problemet er at eg ikkje føler meg bra i det heile tatt.. Har forsatt kjempelite energi, kjempetrøtt når eg e ferdig på jobb og sliter med å få sove på natten.
Noen som vet om det er stoffskiftet som forsatt gjør meg sliten? Sjøl om prøvene er fine?
Legen seie at det må være andre grunner til at eg er sliten, siden prøvene er fine
-
15-11-14, 17:28 #2
Prøv en annen medisin da vel :) NDT åff kårs
Takk for oppdatering -)
Da kan man vel tenke at Levaksin ikke funker så bra for deg -
og at det er på tide å sjekke ut NDT
Det står om naturlig thyroidekstrakt (forkortet til NDT) i svært mange tråder på dette forumet,
men for å lese mer om hva det er og hvor bra det funker, så er det kanskje best å gå til underforumet for NDT:
https://www.stofskifteforum.dk/forumdisplay.php?f=292
pssst: at "prøvene er fine" er ikke lik at du har det bra, det er du som kjenner dette på kroppen!!Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
15-11-14, 17:46 #3
Hva hadde du sagt til en bilmekaniker som sier at "bilen er fin, for jeg finner ingen feil" dersom din opplevelse fremdeles var at motoren fusket i hver oppoverbakke? Hvem hadde hatt rett?
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
15-11-14, 20:58 #4
Hej
Dine prøver er ikke så fine, selv om tallene befinder sig indenfor hvad lægerne mener er normalt. Når man er i en vellykket behandling med Levaxin, bør FT4 ligge´i øverste halvdel af ref.området; FT3 bør ligge øverst i ref.området; TPO-antistoffer bør være klart på vej ned pga. TSH der bør ligge mellem 0,5-0,7.
Hvis du vil vide om den dose Levaxin du får nu er den rette for dig, kan du regne det ud ved dividere din kropsvægt i kg med 0,454. Resultatet ganger du med 1,6 og 1,9, og de tal som fremkommer definerer det område i mcg af Levaxin hvor din daglige dose Levaxin burde befinde sig.
Lige nu får du 850 mcg Levaxin om ugen - divideret med 7 dage, bliver det til 125 mcg Levaxin pr døgn. Prøv at tage samme dose hver dag til sengetid, i 3-4 uger og se om det giver dig bedre trivsel. Det er forsket i nat-medicin og resultaterne er entydige: Levaxin virker bedre indtaget til natten.
I samme tidsrum - 3-4 uger prøv at cutte helt gluten, mælk og flerumættet plantefedt fra din kost, for at dæmpe kroppens autoimmunitet. Flere har oplevet en markant bedring af deres Hashimoto's alene ved denne form for anti-inflammatorisk kostomlægning. Det er afgjort værd at teste fordi gevinsten i trivsel når autoimmunitet IKKE hærger kroppen så voldsomt, kan være ganske betydelig.
Så længe din læge er til så lidt nytte som din beskrivelse tyder på, er ovennævnte "tips" det næstbedste du kan gøre for dig selv, for at se om din krop overhovedet responderer, eller om du bør begynde tænke på medicinskifte til andet lægemiddel.
Bedste ønsker.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Desperat mann på let etter hjelp!
Av BerKath i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 77Siste melding: 21-05-16, 22:30 -
Mann på 30 søker råd, sterk misstanke om lavt stoffskifte
Av Ulv i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 9Siste melding: 03-11-13, 13:26 -
hei,mann med lavt stoffskifte
Av tommy i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 26-04-10, 14:08 -
hei,mann med lavt stoffskifte
Av tommy i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 3Siste melding: 06-03-10, 23:19 -
Mann på 22 år med høyt stoffskifte.
Av aesthetics i forumet Høyt stoffskifte hos mennSvar: 16Siste melding: 23-02-10, 18:35

Svar med sitat

Bokmerker