Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Threaded View
-
20-10-14, 11:23 #2
Sv: Presentasjon
Hei, og velkommen hit!

Jeg er også "innenfor normalen", men jeg har ikke utslag på antistoffer. Vel, den siste, anti-TG (anti-thyroglobulin) har det tatt meg ett år å få undersøkt, men nå er det gjort og jeg venter på svaret... Men ut fra prøvesvarene dine, vil jeg si at det allikevel ikke er optimalt, selv om en ser bort fra anti-TPO. ...på en annen side kan det være at dette er "din normal", men det er umulig å vite uten å ha prøver fra da man var frisk (og hvem har vel det?!). Men antistoffene hos deg sier sitt.
I min søken etter svar og mulige måter å forbedre tilstanden på, har jeg også lest litt om tyreoditt, eller autoimmun hypotyreose, også kalt Hashimoto. Det er dette du har. Antistoffene gjør livet surt for deg, mens verdiene er fortsatt "fine". Det er relativt vanlig å justere opp slik du gjør - man føler seg bedre en periode, og så blir man dårligere. Da må man justere videre opp. TSH er helt bortkastet å se på i denne perioden (eller egentlig i det hele tatt). En del med Hashimoto må justere seg oppover litt fortere enn "vanlig", for så å være rett over toppen mot overdosering for så å trappe litt ned til "vedlikeholdsdose". Det er først og fremst symptomene/klinikken som skal avgjøre, fremfor blodprøveverdiene. Man søker å bli frisk, ikke bare få fine resultater på papiret.
Har du fått ultralyd av kjertelen for å vite noe om hvor langt i sykdomsprosessen du er? Antistoffene vil føre til at kjertelvevet etter hvert blir borte, mens helt i startet vil en ultralyd vise økt blodgjennomstrømning. Det er sjelden noen som klarer å reversere dette, men mange har det bedre ved å kutte ut gluten.
Det er masse nyttig informasjon på dette forumet. Det tar tid å lese og fordøye alt. Jeg har lest en del av det flere ganger, fordi kunnskapen øker og man finner tilbake til lesestoff som kan være relevant. Mange her kan mye om stoffskiftesykdom (og alt som kan relateres til det).
Lignende tråder
-
Diagnostisert med lavt stoffskifte i november 2011
Av Elvire i forumet PresentasjonerSvar: 10Siste melding: 19-05-14, 17:27 -
Ny-diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Milli i forumet Lavt stoffskifteSvar: 75Siste melding: 12-12-12, 18:45 -
Lavt stoffskifte - ny diagnostisert
Av Monica87 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 15-02-12, 06:56 -
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Jeg er nylig diagnostisert med lavt stoffskifte
Av Rafael i forumet Lavt stoffskifteSvar: 48Siste melding: 05-12-07, 14:16