Viser søkeresultater 51 til 60 av 61
-
27-03-11, 19:10 #51
Sv: Enja Dagbok 2011
Enja; les også om binyretretthet eller adrenal fatigue. Kaldsvetting på høy dose høres ut i retning av dette, mener jeg. Mange med lavt stoffskifte har også problemer med binyrene. Du kan ta spyttprøver på www.scandlab.com eller hos alternativ lege- se forsiden av forumet- evt overtale fastlegen din til å ta det (4 prøver i løpet av en dag. 2 er ikke nok).
-
23-05-11, 10:11 #52
Idag hadde jeg legetime kl. 10:30, dette er min lege nr. 3, men han behandler meg som et barn! jeg forsov meg og ringte 10:35 og da fikk jeg regelerett en liten trussel: du må jo forstå at du egentlig er i en situasjon nå at du er uten sykemelding fra idag dermed er du friskmeldt fra idag av, jeg har det veldig travelt sa han i DEN tonen.
Javel sier jeg det er jo derfor jeg ringer, har du tid til meg en annen dag da? han bekreftet i en sur tone at han hadde fullt. SÅ da sa jeg ja ok, da må jeg jo finne meg en annen lege som har tid til meg. Så kom det at jeg kunne aller nødigst få en time imorgen kl. 15.00. Så den tok jeg.
Forstår jo at legene blir oppgitt hvis pasienten ikke dukker opp, men jeg ringer alltid og hvor mange ganger har ikke jeg sittet å ventet i timevis etter å ha hatt en avtale?
Jaja men hva gjør jeg nå da, jeg liker ikke tonen han har ovenfor meg, som om jeg ikke har peiling på noe som helst. Det er jo et av problemene mine at jeg ikke fungerer om morgenen, sliter med søvn og har fått Imovane for n'te gang, OG anti deppressiva som jeg egentlig ikke ville ha men han mente at depresjon må behandles ellers så går den ikke bort.
Endelig en god natt søvn, etter å ha gått opp på Levaxin for å få mer krefter. Min siste måling var TSH på 0.01 og T4 på 20. Inderst inne tror jeg at alt kunne vært løst med en høyere dose, så nå tar jeg 150 micro gram Levaxin hver dag + 200 hver søndag. Skal opp til mellom 23-25 på T4. Jeg lå på 22 og datt ned til 15, så sa den forrige legen min at prøvene mine var fine! Ikke rart at jeg merket forskjell.
Ser syk og utslitt ut, er vant til å være en propell og ordne opp i det meste. Føler at ingen tror meg og nå etter denne tlf samtalen sitter jeg å griner, jeg er så lei av dette! Ser ikke ut til at jeg kommer meg tilbake til jobb. Har vært sykemeldt siden Mars. Jeg er så inderlig lei, vet ikke hva som er best å gjøre. Helt tom for energi, helt maktesløs!
Tenker på å bestille time på Arendal Helsesenter, der er det ivertfall en lege som vet hvordan dette føles har jeg lest. Har noen erfaring med Bjørn Olav Øverby ? Jeg leste denne: Stoffskifteskolen
Vel solen skinner ute, det er jo et stort lyspunkt!
Klem til dere alle!
-
23-05-11, 10:42 #53
Kjære deg
Forstår at du er sliten av mye motbakke
Jeg har også tullet mye med lege- og psykologavtaler de siste åra -
legene lider liten nød av den grunn (Sytelege du fikk deg, da
).
Syns det var flott at du byttet lege
..men dessverre så kan det se ut til at du må prøve å bytte en gang til -
og / eller kreve å få henvisning til spesialist (endokrinolog).
Hvis det er noen trøst: så byttet jeg lege hele tre ganger før jeg fant en go' fastlege;
det var hun som støttet meg og ga meg god hjelp - ikke endokrinologer og indremedisinere!!!
Andre har kanhende bedre erfaringer med spesialister, men sant å si har jeg til gode å lese om det her inne på Sonjas
Du kan iløpet av et år bytte lege tre ganger (eller var det to...?)
Bytt før månedsskifte - har nok ingen lege å anbefale; man kanskje noen fra ditt distrikt kan svare deg her inne..Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
24-05-11, 16:25 #54
Hei Kevlin!
Takk for svar, jeg var virkelig lei meg igår, men ting ser lysere ut idag på en måte. Jeg var hos legen, han forklarer at han er tvunget til å få meg ut i aktiv sykemelding siden han ikke kan hjelpe meg mer og det ser ut til at alle mine prøver er ok. Som doktor sier han at jeg er frisk ref. prøvene han kan ta. Tvunget av NAV til å foreslå en "behandling", jeg spurte om det var muligheter for å få opptrening noen plass, tenkte fysisk og psykisk men det var det ikke sa han. "Behandlingen" består i at jeg skal begynne på jobb igjen, og på den måten "trene" meg opp til å fungere på jobb.
Hva skal man si? Javel doktor, da får vi prøve igjen!
ps: det var visst vanlig at folk prøver seg igjen og kollapser etter stund gjentatte ganger, det er helt godkjent.
-
02-10-14, 19:49 #55
Sv: Enja Dagbok 2009, 2010, 2011
Læste tråden igen i dag. Tung læsning. Vældig tung...
Håber bare at du ikke er kollapset i løbet at de 3-4 år der er gået "siden sidst", Enja
Bare så du ved at du er ikke glemt.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
02-10-14, 20:12 #56
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
02-10-14, 20:20 #57
Denne pdf ligger nu på Web.archive.org, hvis nogen ønsker at læse hvad det handlede om, dengang: http://web.archive.org/web/201106260...n_foredrag.pdf
Ja... håber du har ret.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
15-10-14, 15:34 #58
Hei kjære Anisa og Kevlin! Takk for at dere fremdeles husket meg. Joda jeg er i live og mye har skjedd siden 2011.
Jeg fikk god hjelp fra Dr. Øverbye, jobbet av og på til i 2011 - våren 2012 til vi tilslutt fant en dosering som virket og jeg var tilbake i full jobb igjen (etter 2 kurs med stress mestring), Våren 2012 begynte jeg i full jobb igjen i et nytt prosjekt. Alt var bare glede og det var herlig å kunne fungere igjen.
MEN sommeren kom og mageproblemene tiltok, en natt var det så grusomme smerter at jeg kjørte meg selv til legevakten (ca. 30 min kjøretur, jeg tenkte at hvis det gikk over så skulle jeg snu og kjøre hjem igjen) jeg trodde det var hjertet (hadde nettopp lest om at kvinner kan få annerledes signaler ved hjerteinfarkt enn menn). For smertene satt opp i mellomgulvet og gikk ut bak i ryggen. For å gjøre en lang historie kort, 2 leger mente det var "magesmerter" les. magesår etc. Ca. 3 mnd etterpå ble det sykehus pga samme smertene og de fant da ut at jeg gikk med galleblære betennelse! av alle ting. Under sterk protest fra meg ville de fjerne min galleblære sept 2012, med kikkhullskirurgi. Da skjedde det som tok knekken på meg - de kuttet feil, kuttet over min hovedgallegang - og sendte meg hjem. Jeg var døden nær med etsende galle rett ut i magen i over 1 døgn. Tilbake i hui og hast til en stor operasjon (ca. 6 timer) .... da rekonstruerte de min hovedgallegang ved hjelp av tynntarm koblet til lever. Etter det så har jeg ikke kommet meg i jobb igjen, jeg ble svakere og svakere - søkte hjelp fra endokrinolog ved sykehuset som opererte meg men fikk AVSLAG da mine blodprøver var innenfor normalen! Jeg ble svakere og svakere, til og med synet sviktet - helt til jeg kom meg til Arendal til min reddende engel som sa det kan denne gang være opptaket av medisinene som ikke fungerer slik som før.
Da fikk jeg Erfa Thyroid! som oppløser seg i munnen, og kreftene kom sakte men sikkert tilbake. Men jeg har i tillegg til alt dette tullet fått kronisk stress, det virker slik at jeg får svetteanfall ved den minste ting - det ser ut som jeg har vært i dusjen og jeg blir aldri tørr (hvis jeg er ute blant folk eller tenker en tanke som stresser meg. Så nå er det advokater, pasientskadenemnda, psykiater, leger, NAV og hele pakken.
Leste en plass at de med lavt stoffskifte og ME er ekstra sårbar ved kirurgiske inngrep som krever narkose - og det bør alle kirurger vite, men de måtte jo redde livet mitt så det var uunngåelig.
Øverbye har hjulpet meg flere ganger, han er bare helt fantastisk.
Mvh
Enja
-
15-10-14, 17:03 #59
-
16-10-14, 14:33 #60
Sv: Enja Dagbok 2009, 2010, 2011
Det er trist å lese om feilbehandlingen du har vært utsatt for, men jeg er veldig glad for at du har funnet fram til en lege som passer deg og som hjelper.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
EU-forbud mod urtemedicin 1/4-2011: Underskriftsindsamling
Av Nielsigne i forumet Krigen mot kosttilskuddSvar: 2Siste melding: 16-04-11, 18:15 -
Endokrinologi for gynekologer - eksempel på Teorier av 2009..
Av Kevlin i forumet Stoffskifte-relaterte artikler og videoerSvar: 0Siste melding: 06-04-11, 10:47 -
Blodprøvesvar januar 2011 - forvirret
Av helgemann i forumet BlodprøverSvar: 29Siste melding: 22-01-11, 22:34 -
24.02.2009: Påbegynt dagbok
Av Vigdis i forumet DagbokerSvar: 3Siste melding: 18-07-10, 12:02
Svar med sitat
og at vi hører snart fra henne igjen

Bokmerker